درباره

پایگاه مقاومت بسیج شهید مرزبان... حوزه مقاومت یک بسیج امام علی (ع) ... ســپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز ... ســـپاه فــجراستان فارس ...
جستجو
مطالب پيشين
آرشيو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 61
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 67
بازدید کل : 40433
تعداد مطالب : 186
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم

مهدویت امام زمان (عج) ذکر روزهای هفته پخش زنده حرم جنگ دفاع مقدس
زیارت عاشورا
دعای فرج تاریخ روز
وضعیت یاهو مذهبی
وضعیت یاهو مذهبی آیه قرآن تصادفی

« همایش روز جهانی مسجد » در شیراز برگزار می شود

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه فجر خبر داد:
 
سرهنگ پاسدار قیطاسی گفت: حرکت در مسیر دستیابی به " مسجد طراز انقلاب اسلامی " رسالت مهم اصحاب مساجد و نیروهای مومن جوان و انقلابی است.

به گزارش تنویر، سرهنگ پاسدار فرج الله قیطاسی معاون بسیج مساجد و محلات سپاه فجر با اعلام اینکه همایش روز جهانی مسجد در شیراز برگزار می شود، گفت: جشنواره برترین های مساجد سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) نیز همزمان با برگزاری این همایش برگزار و از برترین های امامان جماعت، فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج، مسئولان کانون فرهنگی، خادمان و اعضای هیئت امنای مساجد شیراز تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل و تاثیرگذار مساجد از زمان پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) تا پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و پس از آن، گفت: اگر در سیره و زندگی شهدا دقت کنیم متوجه می شویم اکثر ایشان با مسجد ارتباط همیشگی داشته اند.

معاون بسیج مساجد سپاه فجر با اشاره به نقش موثر مسجد در تربیت اخلاقی جامعه، گفت: ارتباط با مسجد و حضور هر چه بیشتر اعضای جامعه بخصوص قشر نوجوان و جوان در برنامه های دینی و فرهنگی با محوریت مساجد هم در رشد و تعالی مسائل دینی، معنوی، روحی و اخلاقی جامعه تاثیر مثبت دارد و هم نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی در خانواده ها و جامعه خواهد داشت.

وی  هدف اصلی برگزاری همایش روز جهانی مسجد را ثبت و انتقال تجربیات مساجد برتر دانست و افزود: حرکت در مسیر دستیابی به " مسجد طراز انقلاب اسلامی " رسالت مهم اصحاب مساجد و نیروهای مومن جوان و انقلابی است.

معاون بسیج مساجد سپاه فجر در پایان صحبت هایش با تاکید بر موضوع " مسجد محوری " در برگزاری برنامه های دینی و فرهنگی، گفت: همایش روز جهانی مسجد و تجلیل از برترین های مساجد شیراز، روز یکشنبه سی و یکم مرداد 1395 ساعت هفده و سی دقیقه در مسجد الغدیر شهرک گلستان شیراز برگزار خواهد شد.

 


 

رییس سازمان بسیج اصناف استان فارس خبر داد:
 
سرهنگ پاسدار بنائی گفت: کسبۀ امین و بازاریان متعهد نقش مهمی در حمایت از تولید، توزیع و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی بر عهده دارند.

به گزارش تنویر، سرهنگ پاسدار عباس بنائی خیرآبادی با بیان اینکه بیست و نهم مرداد تا ششم تیرماهِ هر سال بعنوان هفته بسیج اصناف و بازاریان نامگذاری شده است، گفت: همایش بزرگ بسیج اصناف و بازاریان فارس چهارم تیرماه با حضور مسئولان ارشد استان و اعضای برتر بسیج اصناف فارس برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصناف و بازاریان متعهد و انقلابی نقش اصلی را در تحقق اقتصاد مقاومتی بر عهده دارند، گفت: قشر اصناف و بازاریان متعهد و انقلابی نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا نمودند همچنین در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور در خطوط مُقدم جبهه دفاع از ایران اسلامی نقش حمایتی از رزمندگان اسلام را نیز بر عهده داشتند، این قشر تاثیرگذار پس از دوران دفاع مقدس تا امروز نیز در مقابله با تحریم های اقتصادی نقش موثری داشته اند.

سرهنگ پاسدار بنائی با بیان اینکه حلقه های صالحین بسیج اصناف در اولین روز هفته بسیج اصناف در نمازجمعه شیراز حضور یافتند، گفت: برگزاری دوره آموزشی فقه بازار، برگزاری اردوی جهادی با حضور بازاریان شیراز، دیدار با خانواده های شهدای اصناف و حضور روحانیون در مجتمع های تجاری با هدف ارائه مشاوره به کسبه و بازاریان برنامه های شاخص سازمان بسیج اصناف استان فارس در هفته بسیج اصناف خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه اصناف و بازاریان بدنه اصلی نظام اقتصادی کشور را تشکیل می دهند، گفت: کسبۀ امین و بازاریان متعهد نقش مهمی در حمایت از تولید، توزیع و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی بخصوص در سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده بر عهده دارند، از همین رو کسبه امین و بازاریان متعهد استان فارس در همایش بزرگ روز بسیج اصناف مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

رییس سازمان بسیج اصناف استان فارس در پایان صحبت هایش با تاکید بر رسالت مهم اصناف در راستای حمایت و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، گفت: نمایشگاه های عرضه نوشت افزار و پوشاک ایرانی - اسلامی همزمان با هفته بسیج اصناف در استان فارس برپا می شوند. 


گزارش تحلیلی؛

آمریکا چگونه داعش را بدون تلفات از منبج خارج کرد؟
 

با گذشت چند روز از اعلام رسمی سیطره شبه نظامیان چند ملیتی مورد حمایت دولت آمریکا بر منبج واقع در حاشیه شمالی استان حلب سوریه تفاصیل جدیدی از چگونگی انتقال امن تروریستهای تکفیری داعش از این شهر منتشر شده است.
 
آمریکا چگونه داعش را بدون تلفات از منبج خارج کرد؟
 

به گزاش پایگاه اینترنتی بسیج به نقل از مشرق؛ با گذشت چند روز از اعلام رسمی سیطره شبه نظامیان چند ملیتی مورد حمایت دولت آمریکا بر منبج واقع در حاشیه شمالی استان حلب سوریه تفاصیل جدیدی از چگونگی انتقال امن تروریست‌های تکفیری داعش از این شهر منتشر شده است. 

 


آمریکا چگونه داعش را از منبج تخلیه کرد؟
 

بنابر این گزارش، پس از محاصره سه ماهه منبج و بمباران های بی امان هواپیماهای آمریکایی علیه این شهر که بر اساس اطلاعات دریافتی از شبه نظامیان کرد چند ملیتی صورت گرفته و طی آن صدها غیرنظامی کشته شدند، فرماندهان داعش تصمیم گرفتند تا پیشنهاد ائتلاف موسوم به "قوات سوریا الدیموقراطیه" تحت فرماندهی آمریکا برای انتقال امن توان نظامی و تسلیحاتی این گروه از منبج به شهر جرابلس واقع در نقطه صفر مرز استان حلب سوریه با ترکیه را بپذیرند.
 

آمریکا چگونه داعش را از منبج تخلیه کرد؟/آماده انتشار
 

اما این عملیات به چه شکلی صورت پذیرفته است؟:

1 - ایجاد معبر امن میان دو شهر منبج و جرابلس تحت سیطره داعش و تضمین امنیت آن از سوی آمریکا

2 - خروج 120 خودروی نظامی شامل تانک و نفربرهای زرهی مجهز به توپ و مسلسل سنگین و 100 خودروی غیرنظامی حامل اعضا و فرماندهان داعش

3 - تخلیه 175 نفر از اعضای سوریه و غیرسوری داعش از طریق مسیر ایجاد شده میان محلات شمالی شهر حلب 
 

آمریکا چگونه داعش را از منبج تخلیه کرد؟
 

4 - خروج 3000 غیرنظامی شامل 2 هزار نفر از اعضای خانواده های عناصر داعش و هزار نفر بعنوان سپر انسانی برای جلوگیری از حملات آمریکا و شبه نظامیان کرد. گفته می شود اکثر افرادی که بعنوان سپر انسانی مورد استفاده قرار گرفته اند از زندانیان این گروه هستند.
 

آمریکا چگونه داعش را از منبج تخلیه کرد؟/آماده انتشار
 

5 - انتقال کلیه تجهیزات صنعتی موجود در شهر شامل نانوایی ها، نیروگاه‌ها و موتورهای تولید برق و تجهیزات استخراج نفت!

6 - آغاز عملیات تخلیه شهر در ساعت 10 صبح روز 4 شنبه 20 مرداد 95 از محله "السرب" واقع در شمال منبج پس از تجمیع کلیه خودروها و نیروها و امکانات نظامی و غیرنظامی گردآوری شده توسط داعش. گفته می شود برخی از خودروهای زرهی سنگین به دلائل نامعلوم از سوی داعش در منطقه باقی گذاشته شده و پس از سیطره شبه نظامیان کرد توسط آنها به غنیمت گرفته شده است.
 

آمریکا چگونه داعش را از منبج تخلیه کرد؟
 

7 - کاروان نیروهای داعش پس از خروج از منبج به دو بخش تقسیم شد. بخش نخست به جرابلس و بخش دوم نیز به شهر باب واقع در حاشیه شمال شرقی حلب منتقل گردیده اند. لازم به ذکر است که شهرهای مهم شمال حلب مانند دیرحافر، باب، جرابلس و مسکنه از سال 2014 در اشغال کامل این گروه می باشد.

8 - ارائه کروکی و نقشه دقیق بمب‌های کنار جاده‌ای و تله‌های انفجاری نصب شده از سوی داعش به ائتلاف آمریکایی
 

آمریکا چگونه داعش را از منبج تخلیه کرد؟
 

9 - علی رغم تضمین آمریکا مبنی بر عدم حمله به کاروان های در حال تخلیه داعش از منبج یک مجموعه از خودروهای این گروه به محض خروج از شهر و عزیمت به سمت جرابلس در اطراف روستای "الغندوره" هدف چند موشک هوا به زمین قرار گرفته که طی آن 30 غیرنظامی و 20 تن از عناصر داعش کشته شده اند. 

10 - علی رغم فشارهای آمریکا و شبه نظامیان، فرماندهان داعش خروج بدون سلاح و تجهیزات نظامی از منبج را نپذیرفتند.



11 - از جمله فرماندهان مهم داعش که منبج را به سمت شهر مرزی جرابلس ترک کردند می توان به ابوسلیمان الفرانسوی و دستیاریش ابواحمد السوری دو تن از طراحان اصلی حملات این گروه در اروپا اشاره کرد. این دو تن علاوه بر هدایت و فرماندهی نیروهای داعش در داخل منبج مسئولیت تدارک و طراحی عملیات های برون مرزی این گروه در اروپا را داشته و بهمین دلیل مرکزی در منطقه کوهستانی "الکهف" واقع در حاشیه منبج ایجاد کرده بودند. این مقر محرمانه محل برگزاری جلسات ویژه تصمیم گیری برای حملات داعش به اروپا بوده است.
 

آمریکا چگونه داعش را از منبج تخلیه کرد؟
 

12 - مقرر شد در هنگام خروج کاروان های حامل اعضای داعش شبه نظامیان چند ملیتی مورد حمایت آمریکا تحت هیچ شرایطی اجازه نزدیک شدن به آنها را نداشته باشند. 

لازم به ذکر است که گروهی از نیروهای انتحاری داعش از گردان "آلبانیایی تبارها" حاضر به ترک منبج نشده و پس از خروج کاروان این گروه از شهر در درگیری ها و بمباران های شدید محل استقرار آنها کشته شده اند. شهر منبج در شمال شرقی استان حلب سوریه از ابتدای بحران سوریه در سال 2011 در اشغال القاعده و ارتش آزاد و از سال 2014 در کنترل داعش قرار داشته و به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و نزدیک به مرزهای ترکیه از اهمیت بسزائی برخوردار می باشد.
 

آمریکا چگونه داعش را از منبج تخلیه کرد؟
 

گروه های شبه نظامی کرد در صدد هستند با سیطره بر این شهر گام محکمی را برای تحقق رویای یکپارچه سازی نوار مرزی سوریه با ترکیه در راستای تشکیل دولت خودمختار برداشته و در این راه از حمایت دولت آمریکا نیز برخوردار هستند. با توجه به اینکه ترکیه کُردها را خطر و دشمن اصلی برای خود می داند،، حاکم شدن آنان به عنوان نیروهای  نزدیک به پ. ک. ک بر شهر مهم و راهبردی منبج به معنی شکست راهبردی ترکیه است. جلوگیری از تسلط کُردها بر شهر منبج تا آنجا برای ترکیه اهمیت دارد که اردوغان حدود یک سال است که از هر راه ممکن اوباما را تحت فشار قرار داد تا از عملیات آزادسازی منبج با حضور یگان های مدافع خلق جلوگیری بعمل آورد. 

منبج در کنار شهر مرزی جرابلس یکی از مهم ترین مقرهای داعش در شمال سوریه و در نقطه مرزی با ترکیه به شمار می آید ولی از آنجا که در خط امداد رسانی اصلی داعش در حد فاصل رقه و مرزهای ترکیه قرار گرفته، نسبت به جرابلس اهمیت بیشتری دارد. این شهر همچنین  بزرگترین شهر حومه شرقی و شمال شرقی حلب به شمار می آید و بیشتر ساکنان آن را عرب ها  تشکیل می دهند و اقلیت های ترکمان و کُرد نیز بین 10 تا 15 درصد جمیعت آن هستند. به عبارت دقیق تر منبج در ٨٥ کیلومتری استان حلب قرار داشته و فاصله آن از جرابلس و کوبانی به ترتیب ٤٥ و ٦٥ کیلومتر است و به همین دلیل دروازه شهرهای حلب، رقه، موصل، بغداد و قاضی عنتاب می باشد.

این شهر از جمله مناطقی است که در غرب رود فرات قرار داشته و جزء منطقه حائلی است که ترکیه به دنبال ایجاد آن در نقطه مرزی با سوریه بود، از همین رو مسئولان ترک در مناسبت های مختلف اظهار داشتند که به مبارزان کُرد اجازه نخواهند داد از ساحل غربی نهر فرات عبور کنند.  زیرا این اقدام به مثابه تهدید علیه امنیت ملی ترکیه است به ویژه اینکه یگان های کُرد از نظر ترکیه ادامه حزب کارگران کردستان «پ.ک.ک» به شمار می آیند.



اگر حماسه آفرینی مدافعان‌حرم نبود دشمنان به سراغ ایران می‌آمدند

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران:
 
حجت‌الاسلام علی شیرازی گفت: گفت: اگر حماسه آفرینی و حضور مدافعان حرم اهل بیت (علیهم السلام) نبود امروز دشمنان اسلام به سراغ ایران هم آمده بودند.
به گزارش تنویر، مراسم تشیيع و خاكسپاری پیكر مطهر شهید مدافع حرم " سلام اكبری " از شهدای لشكر فاطمیون با حضور مردم مومن و شهید پرور شیراز سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) از حرم مطهر سید علاالدین حسین (علیه السلام) به سمت گلزار شهدای شیراز برگزار شد، همچنین مراسم تكریم و بزرگداشت این شهید والامقام جمعه ۲۹ مرداد ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مسجد فاموری‌های شهرستان شیراز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن شهدا زنده هستند، گفت: این نشاندهندۀ مقاوم والای شهدا و جایگاه برتر ایشان در بهشت است.

وی با تاکید بر اینکه ملیت شهید اعم ار اینکه ایرانی، عراقی، یمنی و افغانی باشد مهم نیست، گفت: مهم مقام والایی است که خداوند به شهدا از جمله شهید سلام اکبری اعطا نموده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه امنیت و عزت جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهداست، گفت: اگر حماسه آفرینی و حضور مدافعان حرم اهل بیت (علیهم السلام)  نبود امروز دشمنان اسلام به سراغ ایران هم آمده بودند، مقام این شهدا بسیار ارزشمند است زیرا علاوه بر جهاد، در راه خدا نیز مهاجرت نموده اند، ایشان هم مهاجر الی‌الله و هم مجاهد فی سبیل‌الله هستند.

بی‌بی‌سی، منتظری و منافقین؛

پرونده‌ای در حمایت از داعشی‌های سال 67

در پروپاگاندای بی‌بی‌سی فارسی در انتشار صدای سه دهه پیش از آیت‌الله منتظری که به انتقاد از اعدام منافقین پرداخته، شخص منتظری محور اصلی نیست و تنها بهانه‌ای برای روایت ارائه شده به افکار عمومی نسل سوم و چهارم انقلاب است.
 
 
پرونده‌ای در حمایت از داعشی‌های سال 67
 

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، چند روز از انتشار فایل صوتی صحبت‌های آیت‌الله منتظری در جلسه‌ای با چند تن از مسئولان قضایی و اطلاعاتی وقت در تاریخ 24 مرداد سال 67 توسط فرزند ایشان احمد منتظری در فضای مجازی می‌گذرد که در آن جلسه آیت‌الله منتظری اعتراض‌ خود را به روند اعدام شماری از زندانیان که از اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بودند، به این مسئولان اعلام می‌دارند. اعدام‌هایی که با حکم ولی‌فقیه و حاکم اسلامی وقت یعنی امام خمینی (ره) اجرا شد و از آن زمان تا کنون هر از چندگاهی به سوژه‌ای تکراری برای رسانه‌هایی تبدیل گردیده که به‌دنبال مشروعیت‌زدایی از نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه جایگاه رهبری و شخص حضرت امام (ره) بودند.

در همین راستا رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین نیز مانند صدای آمریکا، رادیو فردا و دویچه‌وله فارسی به این فایل صوتی پرداختند، اما در بین این رسانه‌ها بی‌بی‌سی فارسی فراتر از حد معمول به این موضوع پرداخت و سعی کرد در چند روز اخیر با پرداختن مداوم از منظر خود به زوایای مختلف این فایل صوتی، گزارشات مربوط به آن را در صدر اخبار خود نگه دارد.

 
 
 
 انتشار صدای سه دهه پیش از آیت‌الله منتظری که به انتقاد از اعدام منافقین پرداخته، بهانه مناسبی در اختیار رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به دولت‌های غربی جهت حمله به جمهوری اسلامی  قرار داد

جالب آنکه محورهای اصلی این سخنرانی حدود 20سال قبل در کتاب خاطرات آیت‌الله منتظری منتشر شده و به گفته احمد منتظری فرزند ایشان در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی "چیز جدیدی در این فایل صدا افشا نشده است."

گزارش‌ و موضع‌گیری‌های مختلفی نسبت به این صوت مربوط به 28 سال پیش، منتشر و اعلام شد، اما کمتر تحلیلی به محتوا و محورهای گزارشات بی‌بی‌سی فارسی در شبکه تلویزیونی و سایت اینترنتی آن پرداخت که چه اهداف مهمی را این رسانه وابسته به دولت انگلیس از مانور خبری روی این موضوع دنبال می‌کند.

در بین این رسانه‌ها، بی‌بی‌سی فارسی فراتر از حد معمول به این موضوع پرداخت و سعی کرد در چند روز اخیر با پرداختن مداوم از منظر خود به زوایای مختلف این فایل صوتی، گزارشات مربوط به آن را در صدر اخبار خود نگه دارد

 

 

 

از تفرقه میان مسئولان تا زمینه‌سازی برای ایجاد آشوب

رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین به‌ویژه بی‌بی‌سی فارسی همیشه آیت‌الله منتظری را به نمادی برای نشان دادن اختلاف در بالاترین سطوح نظام تبدیل کردند تا بتوانند از این راه در مشروعیت، حقانیت و موجودیت نظام تردید حاصل کنند. شاید دلیل اینکه صادق صبا مدیر سابق بی‌بی‌سی فارسی، مهم‌ترین روز کاری خود را روز درگذشت آیت الله منتظری عنوان کرد، همین موضوع باشد.

 
بی‌بی‌سی فارسی همیشه آیت‌الله منتظری را به نمادی برای نشان دادن اختلاف در بالاترین سطوح نظام تبدیل کرده تا بتواند از این راه در مشروعیت، حقانیت و موجودیت نظام تردید حاصل کند 

از طرف دیگر با برجسته‌کردن موضوع اعدام‌های اعضای منافقین در سال 67 در افکار عمومی مردم ایران که اکنون به اوج خود رسیده است، به‌گونه‌ای نخبگان و مسئولان را تحریک کرده تا در زمین آنها بازی کرده و نسبت به این اعدام‌ها موضع حمایت یا مخالفت بگیرند. این کار موجب می‌شود تا باب موضوع اختلافی دیگر میان مسئولان کشور باز و به ایجاد شکاف میان رهبران و مسئولان نسل اول انقلاب کمک کند؛ این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که بی‌بی‌سی فارسی با پروپاگاندا تمرکز اذهان عمومی کشور و حتی بعضی مسئولان سابق را از مسئله اصلی یعنی صدور حکم شرعی برای محاربان توسط ولی‌فقیه زمان دور می‌کنند.

افکار عمومی به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب که امام را ندیدند، هدف بعدی روایت رسانه‌ای بی‌بی‌سی فارسی از موضوعات جنجالی انقلاب اسلامی مانند همین اعدام‌های جمعی از اعضای منافقین در سال 67 است. در واقع روایت بی‌بی‌سی فارسی با شک انداختن در اذهان جوانان کشور نسبت به رهبری امام خمینی (ره)، شخصیت امام را مخدوش می‌کنند که در صورت موفقیت، جایگاه ولایت فقیه و رهبری (که افرادی غیر از امام در آن منصب قرار گرفته و خواهند گرفت) مشروعیت خود را در ذهن نسل جوان و نوجوانی که امام را ندیده، از دست می‌دهد و به تدریج پایگاه اجتماعی انقلاب اسلامی در آینده کم‌رنگ می‌شود.

 
بی‌بی‌سی فارسی با پروپاگاندا تمرکز اذهان عمومی کشور و حتی بعضی مسئولان سابق را از مسئله اصلی یعنی صدور حکم شرعی برای محاربان توسط ولی‌فقیه زمان دور می‌کند 

بی‌بی‌سی فارسی در واقع با نشان دادن چهره‌ای مستبد از امام و تخطئه اصل رهبری، به‌گونه‌ای غیرمستقیم به بازخوانی ادبیات فتنه‌گران در دیکتاتورخواندن جمهوری اسلامی در سال 88 روی آورده و هم‌زمان با جهت‌دهی افکار عمومی به‌ویژه جوانان، به‌دنبال جدا کردن بدنه جامعه از نظام جمهوری اسلامی است تا بتواند زمینه‌سازی ایجاد آشوب و فروپاشی از داخل را فراهم کند.

موضوعی دیگر که بی‌بی‌سی فارسی در چند سال اخیر بسیار بر روی آن تمرکز کرده، اتهام نقض حقوق بشر به جمهوری اسلامی با مصادیقی مانند "اجرای حکم اعدام" است. در واقع اعدام‌ها از زمان وقوع انقلاب اسلامی تا کنون، همیشه مستمسکی برای حمله به جمهوری اسلامی بوده تا دستگاه‌های قضایی و امنیتی ایران را زیر سوال ببرند. هم‌زمانی انتشار فایل صوتی جلسه آیت‌الله منتظری با اعدام حدود ۲۰ نفر از گروه تروریستی «توحید و جهاد» که بسیاری از هموطنان اهل سنت در غرب کشور را به شهادت رسانده‌اند، موجب شده تا بی‌بی‌سی فارسی با شدت بیشتری با گزارشاتی مانند «اعدام‌های دیروز، اعدام‌های امروز» افکار عمومی را نسبت به جاری کردن حکم الهی تحریک کنند تا نسبت به عدم مجازات (اعدام) تروریست‌ها و محاربین که امنیت مردم را به بازی می‌گیرند، قانع شوند.

افکار عمومی به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب که امام را ندیدند، هدف بعدی روایت رسانه‌ای بی‌بی‌سی فارسی از موضوعات جنجالی انقلاب اسلامی مانند همین اعدام‌های جمعی از اعضای منافقین در سال 67 است
 

 

مظلوم‌نمایی برای منافقین، جهت کسب حمایت کشورهای معاند جهت اقدامات تروریستی در ایران

اتفاق‌های نظیر انتشار این فایل صوتی، تنها یک تکه از پازل عملیات ترکیبی علیه ایران است که با پشتیبانی رسانه‌ای مانند بی‌بی‌سی فارسی همراه می‌شود. اکنون عملیات ترکیبی علیه ایران شامل عملیات اطلاعاتی، جنگ اقتصادی، جنگ دیپلماتیک، جنگ نیابتی در منطقه و همچنین جنگ چریکی و حملات تروریستی است که در دستور کار غرب به رهبری آمریکا و با کمک کشورهایی نظیر رژیم صهیونیستی و عربستان قرار گرفته که استفاده از منافقین در این عملیات ترکیبی، فقط پازل مربوط به بخش جاسوسی و حملات تروریستی است.

 
اتفاق‌های مانند انتشار این فایل صوتی، تنها یک تکه از پازل عملیات ترکیبی علیه ایران است که با پشتیبانی رسانه‌ای مانند بی‌بی‌سی فارسی همراه می‌شود تا اقداماتی نظیر عملیات تروریستی علیه ایران توسط گروهک منافقین دوباره آغاز گردد

از همین رو مظلوم‌نمایی برای منافقین و بازسازی چهره آنها نزد افکار عمومی جهان (غیر از مردم ایران) جهت کسب حمایت کشورهای خارجی معاند جمهوری اسلامی، با کارهای تبلیغاتی مانند برگزاری همایش برای منافقین در پاریس که مقامات سابق اطلاعاتی و سیاسی آمریکایی، اروپایی و عربی در آن شرکت کردند، و همچنین مانور تبلیغاتی برای اعدام جمعی از آنان در سال 67 که در رسانه‌های خارجی نیز انعکاس داشته است، نشان از برنامه‌ریزی دقیق برای سازماندهی مجدد و استفاده قوی از این گروهک جهت انجام عملیات تروریستی در ایران دارد.

 

وقتی تیغ آیت‌الله منتظری دیگر برای بی‌بی‌سی تیز نیست

تحلیل و بررسی محورهای گزارش‌های بی‌بی‌سی فارسی از گذشته تا کنون نشان می‌دهد که شخصیت حقیقی آیت‌الله منتظری هیچ‌گاه برای آنها اهمیت و موضوعیت نداشته، بلکه این رسانه وابسته به دولت انگلیس، آیت‌الله منتظری را به ابزاری برای تحقق یکی از محورهای اصلی خود، یعنی "خدشه‌دار کردن مشروعیت کل حاکمیت جمهوری اسلامی" تبدیل کرده است.

در پروپاگاندای بی‌بی‌سی فارسی در انتشار صدای سه دهه پیش از آیت‌الله منتظری که به انتقاد از اعدام منافقین پرداخته، شخص آیت‌الله منتظری محور اصلی نیست، بلکه روایتی که بی‌بی‌سی فارسی از این موضوع به افکار عمومی ارائه می‌دهد، مهم است که به دلیل نپرداختن به طرف دیگر ماجرا، یعنی محاربین و اقدامات آنها علیه امنیت کشور، دچار یک اشتباه فاحش شده است.

وقتی تیغ آیت‌الله منتظری برای بی‌بی‌سی تیز نیست 
بررسی بی‌بی‌سی از گذشته تا کنون نشان می‌دهد که شخصیت حقیقی آیت‌الله منتظری هیچ‌گاه برای آنها موضوعیت نداشته، بلکه این رسانه آیت‌الله منتظری را به ابزاری برای تحقق "خدشه‌دار کردن مشروعیت کل حاکمیت جمهوری اسلامی" تبدیل کرده است 

مرثیه‌سرایی برای سازمان منافقین و برجسته‌کردن و اعدام دست جمعی از آنان با حکم حضرت امام خمینی (ره) در حالی توسط بی‌بی‌سی فارسی صورت گرفته که این سازمان (منافقین) به دلیل عملکردشان، تقریبا هیچ پایگاه اجتماعی در هیچ یک از احزاب و قشرهای مختلف مردم ایران ندارد و مردم ایران متفق القول اعضای این سازمان را به دلیل خیانتی که در حق هموطنان خود کرده‌اند، لایق هیچ ترحمی نمی‌بینند. در واقع می‌توان گفت که بی‌بی‌سی فارسی و دیگر رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین دچار خطای محاسباتی شده و برگه برنده خود را در استفاده از آیت‌الله منتظری سوزاندند و دیگر این تیغ برای آنها نخواهد بُرید.

این در حالی است که هر نسلی از مردم ایران در پس از انقلاب چه آنانی که امام را درک کردند و چه آنهایی که امام را ندیدند، متوجه پنهان کردن بخشی از شخصیت امام (ره) و یا برجسته کردن بخش دیگری از شخصیت ایشان توسط هر رسانه‌ای می‌شوند، و به دلیل وجود رسانه‌های مستقل، نمی‌توان دستورات و حتی شخصیتی مانند امام را که به معنی واقعی کلمه تجلی هر دو بعد جاذبه و دافعه در اسلام بود، به راحتی برای مردم ایران زیر سوال برد.

 


تجاوز و 14 میلیارد دلار خسارت به اقتصاد یمن؛

عربستان جنگ را باخت

در حالی که حملات نظامی همه‌جانبه ائتلاف عربستان سعودی به یمن دارد به سال دوم نزدیک می‌شود، نتایج یک گزارش محرمانه درباره بازسازی یمن نشان داد خسارت‌های ناشی از حمله ائتلاف سعودی به زیرساخت‌ها و تأسیسات اقتصادی یمن، از مرز 14 میلیارد دلار گذشته است
 
 
عربستان جنگ را باخت
 

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، در حالی که حملات نظامی همه‌جانبه ائتلاف عربستان سعودی به یمن دارد به سال دوم نزدیک می‌شود، نتایج یک گزارش محرمانه درباره بازسازی یمن نشان داد خسارت‌های ناشی از حمله ائتلاف سعودی به زیرساخت‌ها و تأسیسات اقتصادی یمن، از مرز 14 میلیارد دلار گذشته است. بر اساس گزارش مشترک (6 مه) بانک جهانی، سازمان ملل، بانک توسعه اسلامی و اتحادیه اروپایی، جنگ در یمن خسارت‌های هنگفتی بالغ بر 7 میلیارد دلار تنها به بخش تولید و خدمات این کشور وارد کرده است.  در این گزارش آمده است: در درگیری‌های یمن بیش از
 6 هزار و 500 نفر کشته و بیش از 5/2 میلیون نفر آواره شده‌اند. این جنگ در کشوری که درآمد سرانه هر فرد در آن طبق برآوردهای بانک جهانی در سال 2013 فقط 1097 دلار بوده است، فاجعه‌ای انسانی را رقم زده است. این در حالی است که به دلیل محاصره همه‌جانبه یمن از سوی ائتلاف سعودی و همپیمانان منطقه‌ای و غربی عربستان، بیش از نیمی از شهروندان یمنی دچار سوء‌تغذیه هستند. این گزارش که با عنوان «ارزیابی اصولی خسارت‌ها و نیازها» تدوین شده است، یک سند داخلی محرمانه به حساب می‌آید و اجازه انتشار ندارد.  در این گزارش آمده است: «نتایج اولیه دقیق نیست و احتمال بروز تغییر در آنها وجود دارد». البته این ارزیابی مربوط به یک مقطع زمانی، از اواخر 2015 تا سال جاری است. نتیجه تحقیق وزارت آموزش و پرورش یمن هم حاکی از آن است که در 20 استان این کشور به 1671 مدرسه آسیب رسیده و 287 مدرسه نیاز به بازسازی عمده دارند. از 544 مدرسه نیز به عنوان پناهگاه برای افرادی که بی‌خانمان شده‌اند استفاده می‌شود. برآوردها و تخمین‌ها حاکی از آن است که آسیب وارده به مدارس یمن به دلیل جنگ 16 ماهه در این کشور 269 میلیون دلار باشد.  بنا بر گزارش وزارت بهداشت یمن، از مجموع 3652 تاسیسات بهداشتی که به کودکان خدمات واکسن ارائه می‌داده است، 900 تاسیسات در اوایل سال 2016 بسته بوده و کار نمی‌کردند که در نتیجه آن 6/2میلیون کودک زیر 15 سال را در خطر ابتلا به سرخک قرار داده است. از بخش انرژی و تاسیسات مرتبط به آن در 4 شهر یمن هم خبر رسیده که 139 میلیون دلار به تاسیسات انرژی این شهرها آسیب رسیده است.
عربستان دروغ می‌گوید
آمریکا و کشورهای غربی در قبال جنایت‌های عربستان در یمن طی روزهای گذشته بویژه بمباران مدرسه قرآنی در صعده و بیمارستان در حجه یمن که به کشته شدن ده‌ها زن و کودک منجر شد، در حالی سکوت اختیار کرده‌اند که سخنگوی فرماندهی نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شده است جنگنده‌های آنها فقط اهداف نظامی را بمباران می‌کنند. در این میان، سازمان پزشکان بدون مرز با دروغگو دانستن عربستان، ادعاهای احمد العسیری را پوچ دانسته و تاکید کرد متجاوزان با داشتن نقشه دقیق بیمارستان‌های یمن آن را بمباران می‌کنند. در بیانیه سازمان پزشکان بدون مرز آمده است: مزدوران عربستانی با توجیه این بمباران‌ها و کشتار ده‌ها شهروند از جمله کودکان طی 2 هفته اخیر در حقیقت همدست آنها محسوب می‌شوند. این بیانیه می‌افزاید: شکی نیست که عربستان مناطق مسکونی را هدف قرار داده و عمدا بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان‌های سازمان ملل را که نقشه آنها را در دست دارد، دقیقا بدون هیچ اشتباهی هدف حملات خود قرار می‌دهد. براساس این بیانیه، توجیه‌های عربستان زشت‌تر و بدتر از خود جنایت است. آنها با نفی ارتکاب این جنایت‌ها دست به جنایت‌های جدیدتری می‌زنند و آنچه رخ می‌دهد عمدی بوده و کوچک‌ترین اشتباهی در آن وجود ندارد. در همین حال، بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل حملات پی‌درپی به بیمارستان‌ها در یمن از جمله حمله هوایی اخیر جنگنده‌های سعودی به یک بیمارستان پزشکان بدون مرز در شهر عبس را مغایر با قوانین بین‌المللی قلمداد کرد.
شکست همه‌جانبه سعودی‌ها در جنگ
در این میان، کاربر عربستانی مشهور شبکه اجتماعی توئیتر گفت: انصارالله و علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری سابق یمن در جنگ اخیر با عربستان از نظر نظامی، سیاسی و اطلاعاتی پیروز شدند و ما به فرماندهی محمد بن سلمان از نظر نظامی، سیاسی و اطلاعاتی شکست خوردیم. مجتهد افزود: موضوع فقط تردید نیست، بلکه امارات قطعا در ترورها دست دارد و این امر تقریبا علنی است. عربستان از اعلام صریح این موضوع خودداری می‌کند تا مبادا این موضوع به عنوان یکی از نتایج عملیات «توفان قاطعیت» اعلام شود. این کاربر عربستانی با اشاره به پرداخت حقوق یک ماه به عنوان پاداش به نیروهای مستقر در مرزهای جنوبی این کشور و عوامل حاضر در عملیات علیه یمن گفت: این پاداش نیز چنین است و با وجود بی‌ارزش بودن، دلیل دیگری مبنی بر تأثیرگذاری توئیتر است که صفحات آن مملو از مقایسه اوضاع نیروها با وضعیت رفاه‌زدگان در طنجه است. وی افزود: یکی از نشانه‌های تأثیرگذاری توئیتر آن است که محمد بن سلمان مجبور شد تحت فشار افکار عمومی، پدرش (ملک سلمان) را 2 هفته قبل از زمان مقرر از طنجه در مغرب به عربستان بازگرداند. بنابراین فعالیت‌تان را بی‌تأثیر ندانید. سفر طولانی‌مدت و بسیار پرهزینه سلمان بن عبدالعزیز از پنجشنبه 14 جولای (24 تیر) آغاز شد و حدود یک ماه طول کشید.
سعودی‌ها همپیمان صهیونیست‌ها
 علی عبدالله صالح، رئیس حزب کنگره ملی یمن سه‌شنبه در نشست فراگیر سران این حزب تأکید کرد حملات ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان و محاصره این کشور مایه ننگ برای آنهاست و مقاومت مردم یمن در مقابل این تجاوز ددمنشانه باعث افتخار و عزت همه اعراب است. وی افزود: طرح کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، برای کشورهای یادشده تهیه و ارائه شد تا از کشتار شهروندان یمنی در سال 2011 جلوگیری کند و به عنوان راه‌حلی برای بحران موسوم به بهار عربی باشد اما اقداماتی که از زمان امضای آن انجام شد سرانجام به تجاوز عربستان به یمن در 26 مارس 2015  انجامید.
صالح تأکید کرد: همچنین از نتایج این طرح، قطعنامه 2216 شورای امنیت و قرار گرفتن یمن در بند هفتم منشور سازمان ملل بود. این در حالی است که یمن تهدیدی علیه هیچ کشوری به شمار نمی‌آید اما عربستان به بهانه دروغ متحد بودن ما با ایران، با هدف نابودی و ویرانی یمن و کشتار یمنی‌ها با رژیم اسرائیل همپیمان می‌شود.


معاون استاندار هرمزگان خبر داد:

آزادی یک گروگان توسط نیروی مقاومت بسیج و سربازان گمنام امام زمان(عج) میناب
 

معاون استاندار هرمزگان از آزادی یک گروگان مینابی پس از یک ماه با عملیات مشترک سربازان گمنام امام زمان و نیروهای امنیتی مقاومت بسیج شهرستان میناب خبر داد.
 
 
آزادی یک گروگان توسط نیروی مقاومت بسیج و سربازان گمنام امام زمان(عج) میناب

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، ابوذر نخعی طی نشستی اظهار داشت:  با تدبیر تعامل بین سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروی ناحیه مقاومت بسیج میناب و در یک عملیات اطلاعاتی و اقدام مشترک این دو نهاد امنیتی شهرستان میناب آقای داود حیدری نژاد که بیست ششم تیر ماه توسط افراد شرور که با هدف اخاذی به گروگان گرفته شده بود  امروز آزاد شد.

رئیس شورای تامین شهرستان میناب در ادامه افزود: تامین امنیت پایدار و ارتقا شاخص‌های احساس امنیت در اجتماع  دو مقوله است که همواره مورد تاکید مسئولان کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است که در مقاطع مختلف زمانی مورد حمله و تهاجم دشمنان و خاطیان نظم و امنیت اجتماعی قرار گرفته است که با درایت و هوشمندی نیروهای امنیتی هیچ خللی  بر امنیت این کشور وارد نشده است.

معاون استاندار هرمزگان خاطر نشان ساخت: امنیت بالایی که در کشور شاهد هستیم مرهون تلاش و مجاهدت‌های نیروهای مخلص امنیتی کشور چون سربازان گمنام و فرزندان عزیز این کشور در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌باشد که امنیت پایدار و خدشه ناپذیری را برای این کشور به ارمغان آورده اند .

نماینده عالی دولت در شهرستان میناب یادآور شد: شهرستان میناب با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی و اجتماعی که در آن واقع شده است یکی از شهرستان‌های است که دارای ضریب امنیتی بالایی می باشد .

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های بارز و قابل تحسین نیروهای پاسدار امنیت شهرستان که از سربازان گمنام امام زمان و فرزندان این ملت در سپاه و بسیج شاهد هستیم  شناسایی و برخورد سریع و  قاطع با برهم زنندگان نظم و امنیت است که  این موضوع را در مورد آزادی این گروگان شاهد بودیم.

فرماندار ویژه شهرستان میناب در پایان خاطر نشان کرد که این آدم‌ربایی در تاریخ 26 تیر ماه اتفاق افتاد که گروگان مذکور در تاریخ 26 مرداد ماه به دست توانمند برادران عزیز سپاه میناب و سربازان گمنام امام زمان (عج) آزاد شد.

 


در نشست اندیشکده واشنگتن مطرح شد:

تجربه جنگ سوریه، حزب‌الله را قدرتمندتر کرده
 

حزب‌الله با ورود به جنگ سوریه از بروز یک فاجعه در این کشور جلوگیری کرد، همچنین از این جنگ برای بهبود قابلیت‌های نظامی خود بهره گرفت؛ بطوری که پیش‌بینی می‌شود در جنگ آتی خود با اسرائیل استراتژی جنگی تهاجمی‌تری را برای کاهش مدت درگیری به کار گیرد.
 
 
تجربه جنگ سوریه، حزب‌الله را قدرتمندتر کرده
 

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، حزب‌الله چگونه از بروز یک باتلاق فاجعه‌بار در سوریه جلوگیری کرد و حتی از لشکرکشی به آنجا برای بهبود قابلیت‌های نظامی خود بهره گرفت؟ ناداو پولاک و حنین غدار از اعضای اندیشکده لبنان در نشستی که به تازگی در اندیشکده واشنگتن برگزار شد به بررسی نقش و چگونگی مشارکت حزب‌الله در سوریه روند تحول این گروه و تهدیداتی که برای آینده لبنان، اسرائیل و نظم منطقه دارد پرداختند.

ناداو پولاک در این نشست گفت: «به‌رغم گزارش‌های گسترده در خصوص مشارکت حزب‌الله در سوریه، به تجربه‌ای که این نیروی نظامی در آنجا به دست آورده یا پیامدهایی که در وطن خود ــ لبنان ــ با آنها روبروست چندان توجهی نشده است. گروه اعزامی حزب‌الله به سوریه در هر زمان بین 5 تا 8 هزار رزمنده را به خدمت می‌گیرد، از جمله نیروهای ویژه (گردان رضوان)، نیروهای ثابت از تمام یگان‌ها، رزمندگان پاره‌وقت (تابعه) و سربازان جدیدی که یک دوره 60 تا 90 روزه‌ آموزش رزمی فشرده را پشت سر گذاشته‌اند، که یک رویداد بی‌سابقه است. با این حال مبارزان حزب‌الله گوشت دم توپ نیستند؛ آنها اغلب نبردها را رهبری کرده و نظامیان سوری و ایرانی را در میدان جنگ فرماندهی می‌کنند.

به نظر می‌رسد که این مشارکت سنگین در سوریه بر رویکرد کلی این گروه در برنامه‌ریزی نظامی و اجرای آن تأثیرگذار بوده است. بر اساس مطالعه‌ای که توسط یک افسر نیروهای نظامی اسرائیل در سال 2014 نوشته شد، حزب‌الله احتمالاً در هرگونه جنگ آتی خود با اسرائیل استراتژی جنگی تهاجمی‌تری را با هدف کاهش طول مدت درگیری به کار خواهد گرفت. و صرف‌نظر از اینکه این گروه واقعاً چنین استراتژی‌ای را اجرایی کند یا خیر، تردیدی وجود ندارد که برخی از قابلیت‌های نظامی‌اش بطور چشمگیری بهبود یافته است. حزب‌الله آموخته که چگونه هواپیماهای بدون سرنشین خود را بطور مؤثرتری مورد استفاده قرار دهد، از راکت‌های کوتاه‌برد خود بهره بهتری ببرد و عملیات‌های تهاجمی پیچیده را اجرا کند.

همزمان، جنگ سوریه محبوبیت حزب‌الله را در میان جامعه شیعیان لبنان کاهش داده، به خصوص به این دلیل که محدودیت‌های مالی منجر به کاهش حقوق و خدمات اجتماعی شده است. در واکنش به این وضع، این گروه جنگ سوریه را به عنوان جنگی الزام‌آور علیه افراط‌گرایی توصیف کرده و رهبر آن سید حسن نصرالله با یادآوری مکرر نیاز برای دفاع در برابر داعش و جبهه‌النصره از نگرانی‌های گسترده فرقه‌ای بهره گرفته است. به‌علاوه، تأمین مالی مستمر حزب‌الله توسط حامیان آن و نیز فقدان یک جایگزین در میان مؤسسات دولتی و یا سازمان‌های دیگر، حمایت مردمی مداوم از آن را به‌رغم کاهش محبوبیت تضمین کرده است.

در رابطه با آینده حزب‌الله مهم است که سه نکته را به خاطر داشته باشیم:
1-  این گروه به جنگ در سوریه در کنار ایران و اسد متعهد باقی خواهد ماند؛
2- این جنگ موجب تحکیم جایگاه حزب‌الله در «محور مقاومت» شده است؛
3- بهبود قابلیت‌های حزب‌الله احتمالاً به دیگر نیروهای شبه‌نظامی در خاورمیانه نیز سرایت خواهد کرد. به عبارت دیگر، گروه‌هایی که توسط حزب‌الله آموزش دیده یا تاکتیک‌های آن را حتی پیش از جنگ سوریه پایش کرده‌اند ــ از جمله شبه‌نظامیان شیعه در عراق، حوثی‌ها در یمن و سازمان‌های فلسطینی مانند حماس و جهاد اسلامی ــ احتمالاً در سال‌های آینده تاکتیک‌های جدید این سازمان را در عملیات‌های خود ترکیب خواهند کرد.»

حنین غدار نیز در سخنانی اظهار داشت: «این جنگ رزمندگان حزب‌الله را خسته کرده، جامعه شیعیان را به لحاظ اجتماعی و مالی تحلیل برده، اختلافات طبقاتی را عمیق‌تر و احساس محرومیت از حقوق شهروندی را در میان بسیاری از شیعیان لبنان به وجود آورده است. این مشکلات اجتماعی، به همراه از دست رفتن سه چهارم فرماندهان میدانی این گروه از جنگ سال 2006 تاکنون، خستگی رزمندگان و شهروندان غیرنظامی شیعه را افزایش داده است.»


مخالفت با برجام بدتر است یا مخالفت با رهبری؟!

چه کسانی دولت را در مقابل رهبری می‌پسندند؟!

دیگر کسی نیست که متوجه یک‌به‌دوهای آشکارِ بعضی آقایان با رهبر انقلاب نشده باشد اما انگار خیلی از بزرگان تصمیم گرفته‌اند ببینند و بشنوند و سکوت کنند
 
 
چه کسانی دولت را در مقابل رهبری می‌پسندند؟!
 

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، رهبر انقلاب اخیراً به‌وضوح تأکید کرده‌اند برجام دستاورد مشخصی نداشته؛ سفر هیئت‌های خارجی تا امروز ثمری به بار نیاورده؛ و شش ماهی که گذشته مدت‌زمان کمی نبوده اما منافع برجام دیده نمی‌شود... اما آقای رئیس‌جمهور با اعتمادبه‌نفسی مثال‌زدنی در کهکیلویه درباره‌ی برجام تأکید می‌کنند که «ملت ایران با رهنمودهای رهبر فرهیخته و بزرگوارش توانست پیروزی سیاسی و تاریخی به دست آوَرَد!» در حقیقت رهبری برجام را حتی پیروزی هم نمی‌دانند چه رسد به اینکه «پیروزی تاریخی!» بدانند؛ و آقای روحانی با صدایی بلند تکرار می‌کنند که نه‌تنها برجام یک پیروزی تاریخی است بلکه ضمناً محصول رهنمودهای رهبری است! واقعاً مشخص نیست با انتساب یک پیروزی به شخصی که خودش آن پیروزی را قبول ندارد چه کسی قرار است قانع شود! توقع دارند مردم قضاوت‌های اعلام‌شده‌ی رهبری درباره‌ی برجام را باور کنند یا پیروزی‌هایی(!) که به نظرِ دولت به‌دست‌آمده؟! آیا ممکن نیست کسانی این‌گونه رفتارها را نوعی تشویشِ خواسته یا ناخواسته‌ی اذهان عمومی در ابعاد کلان و ملی تلقی کنند؟!

فلانی دارد جواب فلان حرفِ آقا را می‌دهد!

در زمانه‌ای هستیم که مردم مدام تلاش می‌کنند امید خود را از دست ندهند؛ و شوربختانه هرروز شاهد پینگ‌پنگِ نظریِ جسورانه‌ی برخی شخصیت‌ها با سکان‌دارِ انقلاب هستند! یعنی انگار بعضی‌ها منتظرند حضرت آقا چیزی در نقد ایده‌هایشان بگویند؛ تا به فاصله‌ی چند روز، جامعه را با واکنش‌های علنیِ خود حیرت‌زده کنند. دیگر کسی نیست که متوجه یک‌به‌دوهای آشکارِ بعضی آقایان با رهبر انقلاب نشده باشد اما انگار خیلی از بزرگان تصمیم گرفته‌اند ببینند و بشنوند و سکوت کنند و با شکسته شدنِ علنیِ «اعتباری که فهمِ مسلطِ رهبر انقلاب داشت» کنار بیایند.

حضرات یک‌لحظه پیش خودشان فکر نمی‌کنند رهبر صبوری که جلوی چشم مردم با او می‌دهند و می‌گیرند؛ قرار است در یک‌لحظه‌ی حساس بتواند ملت را به نقطه‌ای خاص و سرنوشت‌ساز بکشاند. این آقایان گرچه اکثرشان درس سیاست بین‌الملل خوانده‌اند اما آنجایش را حتماً یادشان رفته که طبق ایده‌ی نوکلاسیک‌های منتقدِ کنت والتز[1]، در وضعیتِ رقابت شدید میان قدرت‌های منطقه‌ای، هرگونه کاهش در«ظرفیتِ بسیج عمومی امکانات» می‌تواند دولت‌ها را - در مقابله با تهدیدات - به انتخابِ استراتژیِ «تکرارهای پرهزینه» وادار کند. ساده‌اش اینکه؛ اگر خدای‌ناکرده اعتبار و توان بسیج کنندگیِ استراتژیکِ رهبر گران‌قدرمان با کودک‌صفتیِ بعضی‌ها آسیب ببیند و مدعیان نیز نتوانند قدرتِ توده‌های بزرگ مردم را در روز مبادا بسیج کنند؛ در مقابل تهدیداتِ متنوع، مجبور خواهیم شد با استراتژی‌های نامتناسب و «تکراری» از منافع حیاتی کشور حراست کنیم! اینکه «یکی رهبری بگویند و یکی هم آقایان جواب دهند» در ظاهر شاید جالب و جذاب و خبری و  هیجان‌انگیز به نظر برسد؛ اما و صد اما که فردایی در راه است که حضرات برایش هیچ پیش‌بینی مشخصی ندارند.

جوابِ رئیس‌جمهور را ندهید!

روشن است کسانی که جواب دادنِ علنی به قضاوت‌های رهبری، مجادله‌ی علنی و رسانه‌ای با ایشان، و بدتر از همه، «موازنه‌ی تأثیراتِ کلام ایشان بر افکار عمومی» را در پیش گرفته‌اند حق ندارند توقع داشته باشند کسی این کار را در قبال خودشان نکند! روزنامه‌ها را به عزاخانه تبدیل کرده‌اند که چرا یک امام‌جمعه از هزاران امام‌جمعه، یک مورخ از هزاران مورخ، و یک نماینده‌ی دلسوز از 290 نماینده مجلس به آقای روحانی معترض شده‌اند! توگویی معترضانی که عده‌ای کاملاً معدودند و صدایشان به هیچ جا نمی‌رسد نیز باید ساکت و خفه شوند تا احساس فتح‌الفتوحِ برخی آقایان مخدوش نشود! اولاً «آزادی بیان» اگر شترسواری هم بود، دولادولا نمی‌شد(!) ثانیاً آن روز که از پینگ‌پنگِ نظریِ آشکارِ آقایان با رهبر انقلاب شاد و سرخوش می‌شدند و محافلشان گرم بود باید فکرِ رفتاری که باب می‌شود می‌افتادند. تازه یادشان افتاده از معدودی امامان جمعه شاکی شوند(!) حال‌آنکه جامعه‌ای که قضاوت‌ها و رهنمودهای رهبرش احترام نداشته باشد و در تریبون‌های رسمی، جوابِ هشدارهای او داده شود و از تأثیر کلامش بر مردم کاسته شود؛ تکلیف بقیه سرانش روشن است. خودشان را پشت مفاهیم کش‌داری مثل «اراده‌ی ملت» قایم می‌کنند و ناله‌ی گوش‌خراش سر می‌دهند که به «نماد اراده‌ی ملت» توهین شده است! توگویی رهبر انقلاب نماد باورها و اعتقادات ملت نبودند وقتی‌که در تریبون‌های رسمی به فهم‌های راهگشای ایشان «حمله‌های هوشمندانه و غیرمستقیم» می‌شد و برخی مسئولین طوری وانمود می‌کردند که انگار رهبر انقلاب نمی‌دانند چه خبر است و آن‌ها می‌دانند! بعضی دقیقاً در وضعیتی که انتظار می‌رفت «باهوش» باشند و رهنمودهای خیرخواهانه‌ی رهبری را دستمایه‌ی اصلاحِ رفتار خود کنند و منفعت ببرند؛ تریبون‌های خود را دستمایه‌ی خنثی کردنِ تأثیراتی کرده‌اند که قرار است رهنمودهای رهبری روی جامعه بگذارد!  شوربختانه خیلی از بزرگان هم این واقعه‌ی کم‌سابقه در انقلاب اسلامی را مدت‌هاست می‌بینند و هنوز سکوت را ترجیح می‌دهند.

چند کلمه با آقای دکتر

جناب آقای روحانی! اجازه ندهید برخی به‌ظاهر حامیانِ خبیث، مردم را در انتخابِ بینِ شما و رهبر انقلاب قرار دهند! خدا می‌داند این به ضرر شماست؛ و خدا می‌داند دلسوزانِ واقعیِ شما دلواپستان هستند؛ معلوم هم نیست چقدر فرصت دارید. وقتی رهبری به‌وضوح به مردم میگویند سفر هیئت‌های خارجی هیچ تأثیر مثبتی برای کشور نداشته؛ تأکید مجدد شما روی سفر 350 هیئت اقتصادی به ایران - در سخنرانی کهکیلویه – کاملاً به ضرر شماست! نسبت به اطرافیانی که این ایده‌ها را مطرح می‌کنند تردید کنید. کسانی که شمارا در مقابل قضاوت‌ها و هشدارهای علنی و صریحِ رهبر انقلاب قرار می‌دهند دوستِ شما نیستند جناب آقای رئیس‌جمهور! بعضی از روزنامه‌ها و نشریاتی که این روزها خودشان را حامی شما جا زده‌اند و شبانه‌روز برایتان سینه‌ چاک می‌کنند؛ در انتخاب 92 تا لحظاتِ آخر نامزد دیگری داشتند؛ امروز هم مطمئن نیستند حامی شما بمانند یا نه! یادتان نرود که تجدیدنظرطلب‌های فتنه‌گر و زندان رفته‌های 88 مملو از کینه‌اند و از علنی شدنِ شکاف میان ایده‌های شما و قضاوت‌های رهبری نه‌فقط لذت می‌برند بلکه تغذیه می‌کنند! یادتان نرود که علنی شدنِ فاصله‌ی قضاوت شما با قضاوت رهبر انقلاب قرار نیست برایتان «رأی آوری!» داشته باشد. هرکس این ایده را نزد شما مطرح کرد؛ تردید نکنید مایل به رئیس‌جمهور شدنِ دوباره‌ی شما نیست!

 


[1] - کنت نیل والتز در نظریه سیاست بین‌المللِ خود فرض کرده بود که قابلیت مواجهه کشورها با تهدیدات «یکسان» است! این ایده‌ی او منتقدان فراوانی ازجمله نوکلاسیک‌ها داشت. آن‌ها معتقد بودند نه قابلیت مواجهه کشورها با تهدیدات یکسان است و نه در عمل واکنش‌های یکسانی رخ می‌دهد. نوکلاسیک‌ها دولت‌ها را با توجه به میزان رقابت خارجی و میزان ظرفیت بسیج امکانات داخلی ناچار میان یکی از سه استراتژیِ تقلید، تکرار و یا نوآوری می‌دانستند. ازنظر آن‌ها وقتی دولتی درگیر رقابت‌های شدید خارجی است، کاهش توان بسیج کنندگیِ داخلی او را مجبور به انتخاب استراتژی تکرار از نوع پرهزینه‌ی آن می‌کند. حداقل خطر استراتژی تکرار در برابر تهدیدات این است که مشتِ کشورِ مربوطه نزد دشمنانش باز است و واکنش او به تهدیدات «قابل پیش‌بینی» است!


 

لندن:

 

در پی کسب اطلاعاتی درباره تبعه دستگیر شده خود در ایران هستیم
 

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس می‌گوید در حال رایزنی برای کسب اطلاعاتی درباره فرد دو تابعیتی است که به اتهام ارتباط با سرویس اطلاعاتی لندن در ایران بازداشت شده است.
 
 
در پی کسب اطلاعاتی درباره تبعه دستگیر شده خود در ایران هستیم
 
 

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، به دنبال انتشار خبری از سوی مقامات قضایی ایران در زمینه دستگیری فردی با تابعیت دوگانه در هفته گذشته و ارتباط این فرد با سرویس جاسوسی انگلستان، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که در پی کسب اطلاعاتی درباره این فرد است.

به نوشته روزنامه «اکسپرس»، دستکم 6 شخص دو ملیتی دیگر نیز از سوی سپاه پاسداران ایران از سال گذشته به این سو و به اتهام‌های امنیتی دستگیر شده‌اند.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلستان به این روزنامه گفته است که در تلاش است تا اطلاعاتی در مورد «فردی با تابعیت ایرانی-بریتانیایی که گفته می‌شود در ایران بازداشت شده» به دست آورد. 

هفته گذشته «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران، با وی در مورد اتباع انگلیسی بازداشت شده در ایران صحبت کرد. 



دختر شهید رکن‌آبادی:

سعودی‌ها "مغز و قلب شهید رکن‌آبادی" را خارج کردند
 

دختر شهید رکن‌آبادی با بیان اینکه نحوه شهادت پدرش در فاجعه منا شک‌برانگیز است، گفت: تنها پیکری که بعد از کالبدشکافی اعضای بدن همچون قلب، کلیه‌ها، ریه و مغزش خارج شده، پیکر شهید رکن‌آبادی است.
 
 
سعودی‌ها "مغز و قلب شهید رکن‌آبادی" را خارج کردند
 
 

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، زهرا رکن‌آبادی درباره لزوم پیگیری ابعاد و دلایل «فاجعه منا» توسط وزارت امور خارجه و سایر نهادهای مسئول که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار کرد: هنوز بعد از گذشت نزدیک به 11 ماه از فاجعه منا، هیچ اقدام مثبتی از مسئولان ذی‌ربط ندیدیم و فقط یک شکایت خانواده‌های شهدا در دادسرا انجام داده‌اند که به‌تازگی در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: قطع رابطه با عربستان سعودی، بهانه‌ای برای وزارت امور خارجه کشورمان شده تا از زیر بار مسئولیت پیگیری حقوقی شهدای فاجعه منا شانه خالی کنند.

دختر شهید رکن‌آبادی تصریح کرد: وزارت امور خارجه می‌تواند برای احقاق حق شهدای فاجعه منا از عربستان به مجامع بین‌المللی  شکایت کند؛ در هر حال قطع رابطه با کشور عربستان نباید مانعی برای پیگیریها شود چرا که دفتر سازمان کنفرانس اسلامی در عربستان است و ما نیز حافظ منافع در این کشور داریم بنابراین باید به این مهم که جزو خواسته‌های رهبر معظم انقلاب و مردم است، رسیدگی شود.

دختر شهید رکن‌آبادی متذکر شد: متأسفانه وزارت امور خارجه در رابطه با جنبه‌های بین‌المللی برای فاجعه منا نتوانست اقدام مناسبی انجام دهد؛ سازمان حج و زیارت نیز در ابعاد داخلی یعنی گلایه خانواده‌های شهدا از مسئولان کاروانها و یا برخی کاستی‌ها عملکرد خوبی نداشته است.

وی بر عمدی بودن فاجعه منا توسط عربستان سعودی تأکید کرد و گفت: با تحقیقاتی که از شاهدان فاجعه انجام دادیم و گفت‌وگو با افراد حاضر در صحنه متوجه شدیم که حاجیان به‌اصرار به خیابان 204 هدایت شدند و در نهایت خروجیها را بستند و چنین فاجعه‌ای ایجاد شد.

دختر شهید رکن‌آبادی درباره جزییات ناگفته شهادت پدرش اظهار کرد: اتفاقی که برای شهید رکن‌آبادی به‌وقوع پیوست، سؤال‌برانگیز بود چرا که بعد از این فاجعه منا، رسانه‌های سعودی ادعا می‌کردند ایشان به سفر حج نیامده‌ و به دروغ پردازی پرداختند اما ما تصویر پاسپورت ایشان را نشان دادیم.

رکن‌آبادی با بیان اینکه پدرش در دوران سفارت چندین بار مورد ترورهای نافرجام قرار گرفت، تصریح کرد: هیچ‌کدام از ترورهایی که علیه این شهید انجام گرفته بود به نتیجه‌ای نرسید اما در عربستان این پرونده شوم تکمیل شد و ایشان به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: روند شناسایی پدرم نیز بی‌دلیل طولانی شد در صورتی که با تطبیق نمونه DNA که از ایران فرستاده شده بود، شناسایی می‌توانست زودتر انجام شود.

دختر شهید رکن‌آبادی خاطرنشان کرد: هویت پدرم بعد از مدتها از روی عکس و گرفتن آزمایش شناسایی شد و پیکر وی جزو آخرین نفراتی بود که به جمهوری اسلامی ایران بازگشت.

وی یادآور شد: پیکر شهید رکن‌آبادی را بعد از نبش قبر تحویل ما دادند در حالی که پیکری که در اختیار گرفتیم آن‌قدر دچار تغییر شده بود که هیچ نشانه ظاهری مبنی بر اینکه این پیکر متعلق به شهید رکن‌آبادی است، وجود نداشت و تنها نشانه انگشتر آن شهید بود که شناخته شد.

دختر شهید رکن‌آبادی تصریح کرد: البته آزمایش انجام شده از سوی سعودیها مورد تأیید قرار گرفت چرا که در داخل کشور نیز آزمایش لازم انجام شد و هویت پیکر شهید رکن‌آبادی تأیید شد.

رکن‌آبادی افزود: اما نکته‌ مهم دیگری که در عملکرد سعودیها شَک‌برانگیز است  به موضوع کالبدشکافی و خارج کردن اعضای بدن شهید رکن‌آبادی بازمی‌گردد.

وی اظهار کرد: متأسفانه برخی پیکرها مورد کالبدشکافی سعودیها قرار گرفت اما تنها پیکری که بعد از کالبدشکافی اعضای بدن همچون قلب، کلیه‌ها، ریه و مغزش خارج شده پیکر شهید رکن‌آبادی است.

دختر شهید رکن‌آبادی در پایان تأکید کرد: امیدواریم پیگیریهای لازم برای احقاق حق شهدای فاجعه منا انجام بگیرد و اجازه داده نشود تا این مسئله به دست فراموشی سپرده شود.

مقام معظم رهبری پس از فاجعه منا در تاریخ هفتم مهر سال گذشته در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری حج، فاجعه بسیار تلخ و حیرت‌انگیز منا را از جمله امتحانات الهی خواندند و با انتقاد از سکوت دولت‌ها و به‌خصوص دولت‌های غربی و سازمان‌های مدعی حقوق بشر در قبال این مصیبت بزرگ تأکید کردند: این حادثه به‌هیچ‌وجه نباید فراموش شود و دستگاه دیپلماسی و سازمان حج موظف هستند که این موضوع را به‌صورت قاطع دنبال کنند؛ این مسئله نباید به سکوت و فراموشی بگذرد و باید تا سال‌ها در مجامع جهانی مطرح شود و نقطه آماج این حرکت نیز باید دولت‌های غربی و سازمان‌های مدعی حقوق بشر باشند.


به آتش کشیدن برجام؛

تهدید آیت الله خامنه‌ای جدی است
 

در حال حاضر نیز، جمهوری خواهان در کنگره تنها یک گزینه برای ضربه زدن به بزرگ ترین دستاورد سیاست خارجه اوباما دارند و آن روی کار آمدن ترامپ می باشد.
 
 
تهدید آیت الله خامنه‌ای جدی است
 
 

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، پایگاه اینترنتی میدل ایست آنلاین در گزارشی با عنوان "آخرین شلیک جمهوری خواهان به توافق هسته ای" به مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ و و مخالفات های جدی وی با توافق برجام پرداخت و نوشت: از زمانی که وی مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کرده است، ترامپ چندین و چند مرتبه قول داده است تا این توافق را که موجب رفع تحریم های ایران شده است، را متوقف خواهد کرد.

 

این پایگاه خبری افزود: «وی در سخنرانی های خود اولویت خود را توقف توافق فاجعه آمیز برجام برشمرده است. در ماه ژوئن رهبر عالی ایران آیت الله خامنه ای نیز در تهدیدی، سخنرانی های ترامپ را مورد خطاب قرار داد و هشدار داد در صورتی که توافق هسته ای ایران نقض شود، ما نیز این توافق را آتش خواهیم زد. اکنون مشخص نیست که آیا ترامپ می داند که توافق انجام شده توسط اعضای شورای امنیت ملی به امضا رسیده است یا نه اما به طور کلی به نظر می رسد که درک وی از سیاست های خارجه درست نباشد. در زمینه فروش هواپیماهای بوئینگ نیز، وی با مخالفت هایی که انجام داده است می تواند در نهایت منجر شود تا ایران به سوی بازار های اروپایی برود و دست آمریکا از این قرار داد بزرگ خالی بماند.»

 

میدل ایست آنلاین: «باید گفت مخالفت های مطلق جمهوری خواهان با بهبود روابط آمریکا با ایران از زمان دیک چینی بوده است و اکنون این سیاست در بین جمهوری خواهان همچنان ادامه دارد. جمهوری خواهان حتی برای جلوگیری از انجام توافق برجام، هرکاری که توانستند را انجام دادند، آنها حتی نخست وزیر اسرائیل را به آمریکا دعوت کردند و وی در کنگره در این زمینه حتی سخنرانی کرد. در حال حاضر نیز، جمهوری خواهان در کنگره تنها یک گزینه برای ضربه زدن به بزرگ ترین دستاورد سیاست خارجه اوباما دارند و آن روی کار آمدن ترامپ می باشد. آنها همچنین قصد دارند که با تحریم ها، ایران را مورد هرف قرار دهند تا از سطح مذاکرات کاسته شود.»

 

این پایگاه خبری افزود: «جمهوری خواهان در صدد هستند تا تحریم های ایران را افزایش دهند و یا کاری کنند که تحریم های بعد از سال 2023 نیز به حالت خود باقی بمانند. این در حالی است که ایران نیز با صرحت بیان کرده است که اعضای کنگره در مورد متن برجام، جدی نمی باشد.»

 

میدل ایست آنلاین در پایان افزود: «ایران تاکنون تمامی موارد توافق برجام را رعایت کرده است و هنوز مدرکی مبنی بر نقض برجام توسط آژانس هسته ای بدست نیامده است و تنها باید نگاهمان به اعضای جمهوری خواه کنگره بود که درآینده می توانند این توافق را برهم بزنند. و آیا آنها با اصلاح قوانین می توانند توافق را متوقف کنند. در حالی که این اصلاحیه ها انجام شود، باید منتظر بود که آیت الله خامنه ای نیز توافق هسته ای را به آتش بکشد.»

 


یک مقام امنیتی اطلاعات سپاه کردستان تشریح کرد:

جزئیات متوقف‌کردن خودروی مشکوک پلاک سیاسی در کردستان / حفظ امنیت کردستان خط قرمز سپاه است
 

یک مقام امنیتی اطلاعات سپاه کردستان جزئیاتی تازه از متوقف‌کردن خودروی مشکوک پلاک سیاسی در استان کردستان تشریح کرد.
 
جزئیات متوقف‌کردن خودروی مشکوک پلاک سیاسی در کردستان/ حفظ امنیت کردستان خط قرمز سپاه است
 

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، در پی متوقف کردن خودرویی مشکوک توسط نیروهای اطلاعات سپاه کردستان در شهرستان سقز، مشخص شد سرنشینان آن دو تبعه و دیپلمات برجسته فرانسوی و انگلیسی در ایران هستند.

یک مقام امنیتی اطلاعات سپاه کردستان با اعلام این خبر گفت: در تاریخ 23م مرداد ماه نیروهای امنیتی سپاه کردستان رفتار مشکوک یک خودروی پاجیرو پلاک سیاسی را در شهرستان سقز زیر نظر گرفته که در نهایت این خودرو در نزدیکی روستای "ایرنخواه" سقز متوقف شد.

وی در تشریح این خبر افزود: نیروهای سپاه سقز فیلم برداری‌های مشکوک این خودرو از مجموعه‌های نظامی را زیر نظر گرفته بودند و هنگامی که دستور ایست به خودرو را دادند، از محل فیلم برداری متواری شدند.

این مقام امنیتی اطلاعات سپاه ادامه داد: در طول مسیر این خودرو 3 ایست بازرسی را بدون توقف رد کرد که در نهایت در نزدیکی روستای ایرانخواه سقز در تور امنیتی اطلاعات سپاه گرفتار شد و مجبور به متوقف کردن خودرو شدند.

وی تصریح کرد: پس از بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود که سرنشینان خودرو توقیف شده یک مرد به‌نام "سباستین سورن" و یک زن به‌نام "شارلوت لوپز وارونه والر" هستند که به‌ترتیب رایزن سیاسی فرانسه و دبیر دوم سفارت انگلیس در تهران هستند که بدون هماهنگی و مجوز به‌صورت غیرقانونی در برخی مناطق استان کردستان تردد می‌کنند.

وی افزود: پس از انجام استعلامات از استان و تهران مشخص شد که این خودرو و افراد تنها مجوز اقامت در هتل آذربایجان و هتل شادی سنندج را داشته و انجام فیلم برداری از مجموعه‌های نظامی ارتش و سپاه و رودخانه‌های مرزی غیرقانونی و نامحسوس بوده که پس از متوقف کردن خودروی آنها توسط نیروهای امنیتی سپاه، دوربین آنها ضبط گردید.

این مقام امنیتی اطلاعات سپاه امنیت کردستان را خط قرمز سپاه خواند و تأکید کرد: سربازان گمنام اطلاعات سپاه کردستان همواره در راستای تأمین امنیت استان تلاش کرده و با هرگونه مخل امنیت برخورد جدی خواهند کرد.


جروزالم‌پست:
 

آمریکا ستاره در حال افول است
 

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نوشته است که مقامات امنیتی اسرائیل معتقدند که حضور هواپیماهای جنگی روسیه در ایران در آینده به ضرر تل‌آویو است.
 
 
آمریکا ستاره در حال افول است
 

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» در واکنش به حضور بمب‌افکن‌های روس در ایران، نوشته است که اسرائیل این مسئله را در بلندمدت به زیان خود می‌داند. 

روز سه‌شنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بمب‌افکن‌های Tu-22 این کشور در پایگاه هوایی همدان مستقر شده و از آنجا برای هدف قرار دادن داعش، راهی سوریه شده‌اند. 

جروزالم‌پست در مورد ارزیابی تل‌آویو از این اقدام نوشته است: «منابع اسرائیلی ادعا می‌کنند که استقرار هواپیماهای روسی در ایران، فعلا تغییری در منافع اسرائیل ایجاد نمی‌کند. با این حال، آن‌ها در نشست‌های غیرعلنی تائید می‌کنند که این مسئله می‌تواند در آینده تبعاتی منفی داشته باشد.»

این روزنامه افزود: «برای مقامات نظامی اسرائیل روشن است که مسکو تلاش می‌کند روابط میان ایالات متحده و متحدان سنتی‌اش را بر هم بزند. متحدان آمریکا، از جمله اسرائیل، بازی جدید روسیه و انگیزه واقعی‌اش را می‌دانند، اما فعلا احساس می‌کنند که چاره‌ای ندارند جز اینکه به صورت تاکتیکی، از آن حمایت کنند.»

در بخش دیگری از این گزارش عنوان شده است که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل از قبل دریافته بودند که قرار است مسکو به ایران هواپیما اعزام کند، اما هر دو از این اقدام متعجب شده‌اند. بنا بر این گزارش، هم تل‌آویو و هم واشنگتن اهمیت توسعه همکاری‌های تهران و مسکو را درک کرده و می‌دانند که این مسئله می‌تواند تبعاتی فراتر از منطقه و در سطح جهان داشته باشد.

جروزالم‌پست نوشته است که اسرائیل، مصر، عربستان و ترکیه «روسیه را به چشم یک ستاره در حال ظهور نظامی در منطقه می‌بینند و در مقابل ایالات متحده را یک ستاره در حال افول می‌دانند. این فقط روسیه نیست که آمریکا را در موضع ضعف نشان می‌دهد، بلکه چین هم تلاش‌هایش را برای ایفای نقشی بزرگ‌تر در خاورمیانه و تقویت موضعش در منطقه آغاز کرده است. این کشور این هفته اعلام کرد که قصد دارد به ارتش (بشار) اسد، آموزش و پشتیبانی ارائه کند.»


امروز، ۲۶ مرداد مصادف با سالروز بازگشت پرستوهای عاشق مهاجر به میهن اسلامی‌مان است. آنان كه روزی با كوله‌باری از عشق رفتند، در چنین روزی با بازگشت خویش میثاقی مجدد را با دوران عاشقی خود بستند.

 

به گزارش تنویر سپاه ناحیه ثارالله، هنوز خاطرات دور و غبارآلودی از بازگشت آزادگان به وطن در ذهنم باقی‌ مانده است. شهر ما هم چند آزاده تقدیم انقلاب و نظام اسلامی‌کرده بود و من نیز مانند دیگر هموطنانم در آن روزهای پر از شور و شادی شاهد استقبال بی‌نظیر مردمی از آزادگان قهرمان بودم.

 

خاطرات سیاه و سفید اما شادی‌بخش بازگشت قهرمانان میدان‌های نبرد هنوز هم پس از گذشت آن همه سال هیجان درونی ما را دامن می‌زند، قلب‌هایمان را به تپش لذت بخشی واداشته و از یادمان نمی‌رود.

اگرچه درباره سختی و رنجی که آزادگان در طول سال‌های اسارت چشیده و کشیده‌اند جز آنچه در معدود کتاب‌های منتشره و محدود خاطرات نقل‌شده خوانده و شنیده‌ایم، چیز زیادی نمی‌دانیم، اما در حقیقت جز راست قامتان آزاده کسی نمی‌تواند آن رنج‌ها را درک کرده و با آن کنار بیاید، زیرا از قدیم هم گفته‌اند:

« شنیدن کی بود مانند دیدن. »

اگرچه بیان هرچند اندک همین رنج‌ها و سختی‌ها و روایت آن در قالب خاطره، شعر و کتاب و یا نمایش و فیلم هم دل هر دردمند و دل‌سوخته‌ای را به درد می‌آورد، اما این درد و رنج تا چشیده نشود برای هرکسی به درستی قابل درک نیست.

این که پدر و مادری سال‌های عمر و جوانی را صرف پرورش پسری کرده و او را به جبهه بفرستند، فرزند اسیر شده و خانواده از او بی‌خبر باشند، نه زنده‌ ماندنش مشخص باشد و نه شهادتش و این درد بخشی از زندگی روزمره شود، تحملش طاقتی فوق انسانی و معنوی می‌طلبد.

بسیاری از مادران و پدران با درد سنگین فراق و تحمل این درد و رنج به دیار باقی پرکشیدند، برخی از آنان همچون یعقوب در غم یوسف چشم خود را از دست دادند و این داستان غم‌انگیز بارها و بارها در سال‌های پر التهاب جنگ و پس از آن برای بسیاری از خانواده‌ها اتفاق افتاده و تا امروز هنوز هم تکرار و تکرار می‌شود.

هنوز هزاران خانواده چشم انتظار بازگشت عزیزان خود هستند.

تازه‌دامادی که با عروسش وداع کرده، پدری که فرزند خردسالش را به دست تقدیر سپرده و دانشجویی که کلاس درس را رها کرده و راهی می‌شد، می‌دانست که قدم در راهی می‌گذارد که به احتمال بسیار بازگشتی برایش متصور نیست. اما عشق به خدا و میهن در رگ‌های مردان خدایی جاری‌شده و هراسی از مرگ در وجودشان راه نمی‌یافت.

زخم برداشتن و اسارت نیز بخشی از مثنوی بلند عشق و عاشقی بود. گاه راست قامتان زخم‌خورده و به دام دشمن می‌افتادند. تونل وحشت و شکنجه را پشت سر ‌گذاشته و فحش می‌شنیدند. کتک‌خورده و شکنجه روحی و جسمی می‌شدند اما همه این‌ها یک طرف و غم غربت و دوری از همسر و فرزند، پدر و مادر، خواهر و برادر هم برشانه های ستبرشان سنگینی می‌کرد.

عزیزی تعریف می‌کرد:

" یکی، دو سال از اسارت که گذشت، پس از نامه‌نگاری به وسیله صلیب‌سرخ عکسی از فرزندم به دستم رسید. بعضی از شب‌ها برای این‌که روحیه برادرانم خراب نشود، در یک جای محدود و تنگ، پتو را به روی سرم می‌کشیدم و زار زار در غم جدایی از فرزندم گریه می‌کردم.

بعد از مدتی دوستانم که متوجه شدند عکس فرزندم برایم ارسال شده است، عکس را از من امانت می‌گرفتند و نگاه می‌کردند. یکی به یاد فرزندش، یکی به یاد خواهرزاده و برادرزاده‌اش، یکی به یاد برادر کوچکش، بعضی وقت‌ها این عکس دو یا سه ماه در دست برادران می‌چرخید تا دوباره به دست خودم می‌رسید."

و این قصه سر دراز دارد

سالیان سال گذشت، جنگ تمام شد، امام راحل از میان ما رفت و ..... آزادگان به وطن برگشتند و این سخن از رهبر فرزانه به یادگار ماند که:

"ایستادگی و مقاومت آزادگان سرافراز ما در طول سال‌های سخت اسارت، ملت ایران را روسفید و سربلند کرد و ما بازگشت پیروزمندانه آنان به میهن اسلامی را حادثه‌ای میدانیم که دست قدرت الهی آن را رقم زد."

آزادگان به وطن بازگشتند، چه داستان‌ها که پیش نیامد، برخی پدرها و مادرها با یک دنیا امید و آرزو چشم انتظار فرزند قاب عکس در دست گرفته، برای دیدن فرزند لحظه‌شماری می‌کردند اما فرزندشان را هیچ‌گاه ندیدند چرا که فرزندشان بر اثر شکنجه و تحمل رنج بسیار جان به جان آفرین تسلیم و به آسمان‌ها پرواز کرده بود.

بعضی از فرزندان نیز بعد از بازگشت هیچ‌گاه پدر یا مادرشان را ندیدند زیرا پدر و مادرشان یعقوب وار در فراق فرزند رخت روح را از جان برکشیده و رخ از دنیا شسته بودند.

بعضی‌ها وقتی به خانه برگشتند فرزندان خود را نمی‌شناختند، سالیان سال گذشته بود و چهره‌ها تغییر کرده بود.

اما برای بعضی، کابوس‌های شبانه همچنان ادامه داشت، برای بعضی جای کابل‌ها و شکنجه‌ها هنوز و هنوز تازه بود، بعضی‌ها پایشان جا مانده بود، بعضی‌ها دستشان را جا گذاشته بودند.

با اینکه رزمندگان و آزادگان در سال‌های دفاع و اسارت رنج بسیار متحمل شده و مرارت‌های بی‌شماری را تجربه کردند اما جای خوشحالی است که با غیرت و همت و جوانمردی اجازه ندادند، وجبی از خاک ایران اسلامی از دست برود.

در سالگرد این اتفاق میمون و مبارک به غیرتشان آفرین گفته و نام و یادشان را گرامی می‌داریم.


هدف انقلاب اسلامی زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) است

 

مسئول قرارگاه عمار کشور در همایش بزرگ مقاومت:
 
حجت الاسلام طائب گفت: زمینه ظهور جز با تلاش همگانی برای بیداری اسلامی و مبارزه بر علیه ظلم محق نمی شود.

به گزارش تنویر، " همایش بزرگ مقاومت " در شمالغرب شیراز با حضور حجت الاسلام مهدی طائب مسئول قرارگاه عمار کشور برگزار شد.

حجت الاسلام طائب در ابتای صحبت هایش در این همایش با بیان اینک پیروزی جبهه مقاومت بسیار نزدیک است، گفت: امروز باید در راه ولایت و مقاومت حرکت و تلاش کنیم و بدانیم آیندگان اعمال ما را مورد بررسی و تفسیر قرار خواهند داد.

وی در ادامه صحبت هایش به تشریح اندیشه امام خمینی (ره) پیرامون مسئله ظهور پرداخت و افزود: اینکه گفته می شود حضرت مهدی(عج) می آید و امور را اصلاح می کند از نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی صحیح نیست بلکه ایشان معتقد است ما باید امور را اصلاح کنیم تا حضرت مهدی(عج) بتواند بیاید.

مسئول قرارگاه عمار  با تاکید بر اینکه هدف انقلاب اسلامی زمینه سازی برای حضرت مهدی(عج) ظهور است، گفت: زمینه ظهور جز با تلاش همگانی برای بیداری اسلامی و مبارزه بر علیه ظلم محق نمی شود.

وی با اشاره به حماسه آفرینی رزمندگان جبهه مقاومت در مقابله با تروریست های تکفیری در سوریه گفت: نیروی های داوطلب در جبهه مقاومت همانند یاران امام حسین (علیه السلام) هستند که هنگام نماز ظهر عاشورا در دفاع از امام حسین(ع) تیرهای دشمنان را به جان خریدند.

مسئول قرارگاه عمار  با تاکید بر اینکه آمریکایی در منطقه تحت فشار هستند و تقاضای مذاکره دارند، گفت: بر اساس آیات قرآن نباید بترسیم و نباید سُست بشویم و اگر دست از مقاومت برداریم شیعیان آسیب خواهند دید.


ایجاد 21 هزار شغل در فارس/ شناسایی 10 منطقه محروم در حاشیه شیراز

 

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس خبر داد:
 
سرهنگ پاسدار اسماعیلی گفت: بسیج سازندگی فارس بسته های ویژه اقتصادی را برای رونق تولید محصولات کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی استان با توجه به ظرفیت های هر شهرستان تدوین نموده است.

به گزارش تنویر، سرهنگ پاسدار عبدالحمید اسماعیلی رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار تنویر اهداف مهم و فعالیت های شاخص این سازمان در سه سال گذشته را تشریح نمود.

سرهنگ پاسدار اسماعیلی در ابتدای صحبت هایش ماموریت‌ مهم سازمان بسیج سازندگی را " محرومیت ‌زدایی " دانست و افزود: استان فارس در مناطقی نظیر ممسنی، کازرون، فراشبند، فیروزآباد، نی‌ریز، استهبان و اقلید دارای روستاهای محروم زیادی است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل آب آشامیدنی در روستاهای استان فارس احساس می شود، گفت: آب آشامیدنی بیست و هشت روستای استان فارس با ظرف های بیست لیتری تامین شده که هزینه ای نزدیک به ده میلیارد ریال داشته است، در بازدیدی که همراه با مسئولان از صد و سی و پنج روستای فارس در مناطق اقلید، نورآباد، فراشبند، کازرون و بخصوص جهرم داشته ایم مشکل تامین آب آشامیدنی را مشاهده نموده ایم.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس افزود: ده منطقه محروم فرهنگی و اقتصادی را در حاشیه کلانشهر شیراز شناسایی نموده ایم که نیازمند توجه مسئولان هستند همچنین مقاوم سازی خانه های روستایی نیز یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه مسئولان استان فارس قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بسیج سازندگی فارس با تمام توان آماده اجرای طرح‌های آبرسانی در نقاط محروم استان است، گفت: چند طرح‌‌ آبرسانی در مناطق محروم شهرستان داراب از جمله خط انتقال آب به طول بیست و دو کیلومتر در بیخ و بنگل و خط انتقال آب به طول هفده کیلومتر در فتح آباد از سوی سازمان بسیج سازندگی فارس اجرا شده اند.

سرهنگ پاسدار اسماعیلی با بیان اینکه سیصد و هفت پروژه در نقاط مختلف استان فارس با هدف محرومیت‌زدایی تعریف شده اند، گفت: این پروژه ها که از سال گذشته آغاز شده اند شامل زمین فوتبال، غسالخانه، مرمت مساجد، حسینیه، ساخت خانه عالم ساخت حمام، ساخت سرویس بهداشتی و سایر طرح‌های مورد نیاز مناطق محروم هستند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی فارس طِی سه سال گذشته بیست و یک هزار شغل در استان ایجاد نموده است، گفت: این بیست و یک هزار شغل در قالب اجرای ده هزار پروژه اقتصاد مقاومتی ایجاد شده اند، سیاست سازمان بسیج سازندگی فارس در سال جاری نیز اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت شهرستان‌های استان با هدف ایجاد قطب‌های تولید است، بر همین اساس بسیج سازندگی فارس بسته های ویژه اقتصادی را برای رونق تولید محصولات کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی استان با توجه به ظرفیت های هر شهرستان تدوین نموده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس خاطرنشان نمود: در سال جاری آستان قدس رضوی اجرای چند پروژه‌ محرومیت زدایی را در استان فارس بر عهده گرفته است، همچنین تعدادی از گروه های جهادی نیز تحت عناوین گروه های جهادی رضوی و گروه های جهادی حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) تشکیل شده و به فعالیت های جهادی در مناطق محروم استان فارس مشغول شده اند.

وی در ادامه صحبت هایش پیرامون " تغییر الگوی کشت " در استان فارس، گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس موضوع تغییر الگوی کشت و حمایت از کشاورزان را در دستور کار قرار داده ایم، برای مثال با اعطای تسهیلات به کشاورزان بخش کربال بیش از هزار و پانصد هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت گیاه مقرون به صرفۀ " گلرنگ "رفته است که کلاله‌ها، ساقه آن بر علوفه دام و دانه‌های روغنی آن مورد قرار می گیرد.

سرهنگ پاسدار اسماعیلی با تاکید بر اینکه  استان فارس یکی از استان های تاثیرگذار کشور در تولید محصولات کشاورزی است، گفت: مدیریت منابع آب، کمک به حفظ باغ‌ها، حمایت از کشاورزان نمونه و ایجاد صنایع تبدیلی اهداف سازمان بسیج سازندگی در بخش کشاورزی است، مشکل اصلی استان در بخش کشاورزی استان عدم وجود صنایع تبدیلی و خام‌فروشی محصولات است، از همین رو ایجاد صنایع تبدیلی بویژه در بخش کشاورزی یکی از موضوعاتی است که در سال جاری مورد توجه بسیج سازندگی قرار گرفته است، با راه اندازی صنایع تبدیلی هم برای جوانان فارس اشتغال ایجاد می شود و هم شاهد افزایش امنیت غذایی در استان خواهیم بود.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس در پایان صحبت هایش با بیان اینکه از چهار هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته حوزه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته تنها سیصد و هفتاد میلیارد ریال آن در استان فارس جذب شده است، گفت: دو سال است از طرف دولت هیچ کمک مالی به سازمان بسیج سازندگی نشده است با این وجود بسیج سازندگی علی‌رغم دستان خالی با روحیه جهادی به فعالیت های خود در راستای محرومیت زدایی ادامه می دهد.


 
تصویر سازی‌،
 
اگر بخواهیم جبهه‌ی امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی را در صدر اسلام مشابه‌سازی بکنیم، میشود جنگ احزاب، همه‌ی قدرت‌طلبان و جنایت‌کاران مقابل جمهوری اسلامی صف کشیده‌اند.

به گزارش تنویر، پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR تصویر سازی‌ای از صحنه نبرد حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) با عمروبن‌عبدود در جنگ احزاب را با عنوان «در جنگ احزاب شما پیروزید اگر...» منتشر می‌نماید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:«در جنگ احزاب وقتی سرباز شجاع اسلام علی بن ‌ابی طالب علیه‌السلام به میدان عمروبن‌عبدود وارد شد، پیغمبر فرمود: «قد برز الایمان کله الی الکفر کله» کفار همه‌ی نیروی خود را در عمروبن‌عبدود متمرکز کردند، او را به میدان اسلام فرستادند اما نیروی رزمنده‌ی مؤمنِ اسلام یعنی امیرالمؤمنین او را در خاک و خون غلتاند. ۱۳۵۹/۷/۴

اگر بخواهیم جبهه‌ی امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی را در صدر اسلام مشابه‌سازی بکنیم، میشود جنگ احزاب، همه‌ی قدرت‌طلبان و جنایت‌کاران مقابل جمهوری اسلامی صف کشیده‌اند... وقتی ایمان در دل قوی شد، مواجهه‌ی با همه‌ی مشکلات آسان میشود.» ۹۵/۴/۱۲

 

وقتی ایمان در دل قوی شد، مواجهه‌ی با مشکلات آسان میشود

 

دریافت طرح در اندازه اصلی


 
همزمان با ایام ولاددت امام رضا (ع) صورت گرفت:
 
مراسم تجلیل از پاسداران خادم حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) با حضور حجت الاسلام محمد حاجی زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس برگزار شد.
 
 

 

سردار غیب پرور در مراسم معارفه فرمانده جدید سپاه فجر:
 
فرمانده پیشین سپاه فجر با اشاره به اینکه برخی گفته اند فلانی رفت خدا را شکر، گفت: اصلا اینطور نیست بلکه فردی وفادارتر به نظام و و لایت و انقلابی تر از غیب پرور به فارس آمده است.
به گزارش تنویر، مراسم معارفه فرمانده جدید سپاه فجر فارس با حضور سردار محمد رضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و جمعی از مسئولان و مردم ولایتمدار استان فارس در سالن همایش امام علی (علیه السلام) سپاه فجر فارس برگزار شد.

سردار غیب پرور در ابتدای صحبت هایش در این مراسم  با بیان اینکه بیش از 20 سال است که سردار غیاثی را می شناسم، گفت: به ایمان و صفای دل ایشان شهادت می دهم.

وی با اشاره به اینکه برخی گفته اند فلانی رفت خدا را شکر، گفت: اصلا اینطور نیست بلکه فردی وفادارتر به نظام و و لایت و انقلابی تر از غیب پرور به فارس آمده است.

فرمانده پیشین سپاه فجر استان فارس آئین تکریم و معارفه خود را نمونه‌ای از هزاران آئین تکریم و معارفه در دنیا عنوان و تصریح کرد: ما هر روز نسبت به گذشته تودیع و به آینده معرفی می‌شویم، ما هر روز غرق در تودیع و معارفه‌ایم اما غفلت می‌کنیم، خداوند عالم این تودیع و معارفه ها را گذاشته تا در ‌تودیع و معارفه اصلی کم نیاوریم.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین(علیه السلام) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: روزی حضرت عزراییل ما را تودیع می‌کند، باید بدانیم که آیا آن روز هم مردم در مورد ما بَه‌بَه و چَه‌چَه می‌کنند؟

سردار غیب پرور غیب‌پرور در پایان صحبت هایش گفت: امروز از شما می‌خواهم که مرا دعا کنید تا این پاسداری که موی خود را در انقلاب سپید کرد و از رفقایش عقب افتاد عاقبت بخیر شود.
 

فرمانده سپاه فجر فارس:
 
سردار غیاثی دلیل حضور خود در استان فارس را بنا بر مصلحت عنوان کرد.

به گزارش تنویر ناحیه ثارالله،فرمانده سپاه فجر استان فارس دلیل حضور خود در استان فارس را بنا بر مصلحت عنوان کرد.سردار سید هاشم غیاثی در آئین تودیع و معارفه فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به قرار گرفتن در دهه کرامت اظهار داشت: برای ورود در این عرصه به اهل بیت (ع) متوسل شدم.

فرمانده سپاه فجر استان فارس افزود: همزمانی شروع فعالیتم را با دهه کرامت به فال نیک گرفته و امیدوارم بتوانم به بهترین نحو به مردم فارس خدمت کنم.

غیاثی تصریح کرد: در ماه ذی‌القعده ماهی که متعلق به امام رضا (ع) است قرار داریم و باید ایشان را الگوی خود قرار دهیم، به ویژه مبارزه‌ای که در برابر انحرافات داشتند.

وی به کارنامه فعالیت خود در سپاه خراسان رضوی و جنوبی اشاره و عنوان کرد: من از استانی می‌آیم که رتبه سی‌ام محرومیت را دارد اما از لحاظ فرهنگی بسیار برجسته است و بستر بسیار مناسبی برای فعالیت است.

سردار غیاثی خاطرنشان کرد: بنا بر تشخیص و مصلحت به استان فارس آمدم و امیدوارم که بتوانم در این استان فعالیت‌ها را به خوبی انجام دهم و خدمتگزار خوبی برای مردم باشم.

وی با اشاره به حضور پرشور در این مراسم و علاقه مردم به سردار غیب‌پرور بیان کرد: امیدوارم راهنمایی ایشان شامل حالم شود و خدمتگزاری به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم و اگر روزی چنین مراسمی برای من گرفته شد به همین میزان از کارم رضایت داشته باشند.

سردار غیاثی تاکید کرد: مقام معظم رهبری همیشه فعالیت‌های سپاه و بسیج را مورد تایید قرار داده و این افتخاری برای ماست و باید بر اساس تحلیل در جاهایی که نیاز به حضور بسیج و سپاه است حضور یابیم.

سردار ابوالفضل گزنی، جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس، نیز در آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه فجر استان فارس از تمامی مسئولان استانی و شهر مقدس شیراز که در این آئین حضور یافتند تقدیر و تشکر کرد و گفت: امروز آئین تودیع فرمانده‌ای است که تنها برای رضای خدا خدمت کرده است.

وی تقارن این مراسم در آستانه ولادت حضرت امام رضا (ع) را بسیار نیک توصیف و با اشاره به حدیث سلسله‌الذهب آن حضرت گفت: توحید با ولایت همراه و بدون ولایت بی‌معنا است.

علی القاصی‌مهر نیز در این آئین با تشکر از زحمات سردار غیب‌پرور گفت: امام فرمودند ای کاش من هم پاسدار بودم و این یعنی پاسدار کسی است که پاسدار دین خداست و می‌خواهد از تمام ارزش‌ها و آنچه محصول دین خداست محافظت کند.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: در تمام فرودهایی که این سال‌ها در کشور به وجود آمده سپاه مانند یک دژ مستحکم از نظام محافظت کرده است.

القاصی‌مهر اظهار داشت: سپاه نظامی نیست بلکه ظرفیتی عظیم در تمام بخش‌های عقیدتی، فرهنگی و تربیتی است که باید با توجه به وظایف دینی و شرعی از خون شهدا محافظت کند.

وی با اشاره به فتنه‌های اخیر عنوان کرد: آسیب‌هایی که تاکنون نظام را تهدید کرده متفاوت بوده و ابزار مورد استفاده نیز متفاوت بوده است و ما باید قدر بدانیم که سپاه و بسیج با عمل به تکلیف و روحیه انقلابی و جهادی آنها را خنثی کرده و امروز نیز در مرزهای ما در خارج از کشور در حال محافظت از مردم و نظام است.

رئیس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: به نمایندگی از شورای تامین از زحمات ارزنده سردار غیب‌پرور تشکر کرده و ضمن خیر مقدم به سردار غیاثی، در زمینه حمایت همه‌جانبه برای ایجاد نظم و امنیت و همکاری با ایشان اعلام آمادگی می‌کنیم.


از خدمات سردار غیب پرور تجلیل شد،
 
مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید سپاه فجر استان فارس با حضور سردار نقدی و آیت الله ایمانی برگزار شد.
 

به گزارش تنویر، مراسم معارفه فرمانده جدید سپاه فجر استان فارس با حضور سردار محمد رضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و جمعی از مسئولان و مردم ولایتمدار استان فارس در سالن همایش امام علی (علیه السلام) سپاه فجر فارس برگزار شد.

در این مراسم سردار سید هاشم غیاثی بعنوان فرمانده جدید سپاه فجر استان فارس معرفی شد و از خدمات سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور فرمانده سابق سپاه فجر استان فارس تجلیل بعمل آمد، سردار غیب پرور بعنوان جانشین فرمانده کل سپاه پاسدارن در قرارگاه امام حسین (علیه السلام) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خدمت خود ادامه خواهد داد.

* سردار محمد رضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم با بیان اینکه طرح‌های استکبار برای استعمار با حضور بموقع بسیج شکست خورده اند، گفت: همواره برنامه‌ها و طرح‌هایی که استکبار برای استعمار و چپاول ملت‌ها به راه‌ انداخته‌اند به حضور به موقع مردم و بسیج و سپاه شکست خورده است.

متن کامل سخنان سردار محمد رضا نقدی در این مراسم را اینجا بخوانید.

* سردار غلامحسین غیب پرور فرمانده پیشین سپاه فجر در این مراسم با تاکید بر اینکه فردی وفادارتر به نظام و و لایت و انقلابی تر از غیب پرور به فارس آمده است، گفت: برخی گفته اند فلانی رفت خدا را شکر، گفت: اصلا اینطور نیست بلکه فردی وفادارتر به نظام و و لایت و انقلابی تر از غیب پرور به فارس آمده است.

متن کامل سخنان سردار غلامحسین غیب پرور در این مراسم را اینجا بخوانید.

* سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم با بیان اینکه رسالت سپاه و بسیج حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی است، گفت: سپاه و بسیج از صاحبان اصلی انقلابی هستند و هیچ گاه اجازه فعالیتی در تقابل با منویات و تدابیر رهبری و شکل گیری توطئه را نخواهند داد.

متن کامل سخنان سردار سید هاشم غیاثی در این مراسم را اینجا بخوانید.


مراسم معارفه فرمانده جدید سپاه فجر فارس با حضور سردار محمد رضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و جمعی از مسئولان و مردم ولایتمدار استان فارس در سالن همایش امام علی (علیه السلام) سپاه فجر فارس برگزار شد.
 

رسالت سپاه و بسیج حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی  است

 

فرمانده سپاه فجر فارس:
 
سردار غیاثی گفت: سپاه و بسیج از صاحبان اصلی انقلابی هستند و هیچ گاه اجازه فعالیتی در تقابل با منویات و تدابیر رهبری و شکل گیری توطئه را نخواهند داد.

به گزارش تنویر، مراسم معارفه فرمانده جدید سپاه فجر فارس با حضور سردار محمد رضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و جمعی از مسئولان و مردم ولایتمدار استان فارس در سالن همایش امام علی (علیه السلام) سپاه فجر فارس برگزار شد.

سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس در ابتدای صحبت هایش در این مراسم گفت: صبح دیروز برای نماز صبح در حرم امام رضا (علیه السلام) حضور یافتم و متواضعانه از ایشان خواستم مرا در مسیر بندگی خداوند و همچنین در مسیر خدمتگذاری به مردم متدین، انقلابی و ولایتمدار استان فارس موفق بدارد.

وی با بیان اینکه در ماه ذی‌القعده ماهی که متعلق به امام رضا (علیه السلام) است قرار داریم، گفت: باید ایشان را الگوی خود قرار دهیم بویژه مبارزه‌ای که در برابر انحرافات داشتند.

فرمانده سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه باید قَدر نعمت ولایت فقیه را بدانیم، گفت: توفیقات این نظام بخاطر تبعیت از ولایت فقیه است، بسیجیان و پاسداران همواره این را مدنظر دارند و هر زمان هم رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) با بسیجیان و پاسداران دیدار داشته اند مُهر تاییدی بر فعالیت های سپاه پاسداران و بسیج زده اند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی رسالت سپاه پاسداران و بسیج، حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است، گفت: بسیجیان و پاسدارن همواره باید اشراف کاملی در حوزه های مختلف داشته باشند تا بتوانند اقدام موثر و متناسب با نیاز نظام و انقلاب اسلامی داشته باشند.

سردار غیاثی با بیان اینکه توفیقات بسیج بخاطر حضور با بصیرت و بموقع در میدان است، گفت: سپاه و بسیج از صاحبان اصلی انقلابی هستند و هیچ گاه اجازه فعالیتی در تقابل با منویات و تدابیر رهبری و شکل گیری توطئه را نخواهند داد.

فرمانده سپاه فجر فارس در پایان صحبت هایش با اشاره سوابق فعالیت خود در استان های خراسان رضوی و جنوبی، گفت: من از استانی می‌آیم که رتبه سی‌ام محرومیت را دارد اما در امور خِیر مقام دوم را دارا می باشد، از لحاظ فرهنگی بسیار برجسته است و بستر بسیار مناسبی برای فعالیت است، امیدوارم بتوانم در مسیر حیات سازمانی خود به مردم ولایتمدار فارس خدمت کنم.


طرح‌های استکبار برای استعمار با حضور بموقع بسیج شکست خورده اند

رییس سازمان بسیج مستضعفین:
 
سردار نقدی گفت: همواره برنامه‌ها و طرح‌هایی که استکبار برای استعمار و چپاول ملت‌ها به راه‌ انداخته‌اند به حضور به موقع مردم و بسیج و سپاه شکست خورده است.

سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه فجر استان فارس با تبریک میلاد امام رضا (علیه السلام) و دهه کرامت، گفت: تقارن این مراسم با این ایام نورانی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم معنای این تقارن، قبول زحمات، تلاش‌های مخلصانه سردار بزرگواری باشد که از نوجوانی لباس سربازی ولایت به تن کرده و تا امروز یک لحظه آن لباس جهاد را از تن بیرون نیاورده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امیدوارم این تقارن سبب قبولی زحمات برای فرمانده جدید سپاه فجر استان فارس که رزمنده مخلص و سرباز مخلص دیگر ولایت است شود تصریح کرد: این رزمنده ولایتمدار از کنار مضجع نورانی امام رضا (ع) به این جمع مکرم می‌پیوندد تا بتواند این مسیر نورانی را ادامه دهد.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: این تقارن نورانی هر معنی که داشته باشد تمامی ما می‌دانیم که برای استمرار راه و تحقق اهدافمان راهی جز توسل به ولایت و اهل بیت (علیهم السلام) وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با پیروی از راه امام راحل بزرگوار، میدان جهاد گسترده‌ای را برای خود انتخاب کرد گفت: چشم‌انداز این راه را امام خمینی (ره) این‌طور توصیف کردند که تا بانگ «لااله الا الله و محمد رسول‌الله» در جهان طنین‌انداز نشود مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هم هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه این میدان گسترده و بی‌انتها از جهاد بدون توسل به اهل بیت (علیهم السلام) به نتیجه نمی‌رسد، عنوان کرد: با همین خط و مرام تا امروز این پیشرفت‌های شگرف و سرنوشت‌ساز محقق شده و روز به ‌روز دشمنان را به عقب رانده است.

سردار نقدی با اشاره به اینکه دشمن پس از شکست در سلطه مستقیم، دام‌های پیچیده‌ای پیش روی ملت‌ها پهن کرده و از زمانی که قوه قهریه برای استعمار بی‌فایده شد از این دام‌ها برای در بند کشیدن ملت‌ها استفاده می‌کند اظهار داشت: در دنیای امروز دام‌هایی که در عرصه فرهنگی می‌بینیم ابعادی بسیار گسترده دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به برخی از این ابعاد اشاره کرد و افزود: معدن فساد در هالیوود، جوایز هنری و فرهنگی که غربی‌ها برای به دام انداختن فرهنگ و هنر ملت‌ها ایجاد کردند، تسلط به بانک‌ها در عرصه اقتصادی و تحریم‌ها، تخریب‌ها و ... تا سلطه‌های نظامی و به جان هم انداختن همسایه‌ها و دو گانه کردن کشورها، مواد مخدر، شبکه‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی فاسد، فرقه‌سازی‌ها، داعش‌، دین‌سازی‌ها، گروه‌سازی‌ها، حزب‌سازی‌ها و سازمان‌های بین‌المللی که به اسم حقوق بشر جنایت در حق بشریت را رنگ و لعاب و انسانی جلوه می‌دهند از جمله ابعاد این دام‌ها است.

وی با بیان اینکه تمام این ها توسط استعمار و استکبار درست شده و با تمام این دستگاه‌ها برای به بند کشیدن ملت ‌ها و برای سلطه بر بشریت تلاش دارند، گفت: انقلاب اسلامی ایران وارد چنین عرصه‌ای شده است که باید تمام این تار و پودها را پشت سر گذارد و بشر را از تمام این قیود و بندها آزاد کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه هرجا که اهمیت بیشتری داشته باشد سرمایه بیشتری می‌گذارند، خاطرنشان کرد: جایی مانند استان فارس که فرهنگ‌ساز برای کشور، منطقه و الهام‌بخش برای دنیا است همواره مورد توجه و طمع استعمار و استکبار جهانی بوده است.

سردار نقدی با بیان اینکه استان فارس استانی معمولی نیست که حوادث و جریان‌های آن به همین موارد خلاصه شود تصریح کرد: آنها در این استان نکات مختلف را بررسی و دام‌های متفاوت طرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس با جایگاه فرهنگی و ملی برای کشور می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: دشمنان تلاش می‌کنند این جامعه ارزشمند و اثرگذار بر کل کشور را به قید و بند خود در آورند و در اینجا کار سخت و جدی و میدان و عرصه جهاد جدی و بزرگ است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه آنچه از ابتدای انقلاب تاکنون محقق شده سربلندی، عزت، پیشرفت و غلبه بر حق بوده است، اظهار داشت: برخلاف خواسته دشمنان این مسیر را باید با همین عزت ادامه داد.

سردار نقدی افزود: همواره برنامه‌ها و طرح‌هایی که استکبار برای استعمار و چپاول ملت‌ها به راه‌ انداخته‌اند به حضور به موقع مردم و بسیج و سپاه شکست خورده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برخی از موارد از جمله ایستادن در مقابل پرتغالی‌ها تا تقدیم 15 هزار شهید به انقلاب در استان فارس گفت: این استان با کارنامه‌ای که در طول انقلاب دارد دست دشمن را از این دیار کوتاه و نقشه‌های آن ها را نقش بر آب می‌کند.

وی به شکست‌های اخیر آمریکا در موقعیت‌های مختلف در سطح جهان تاکید کرد: آمریکا دیگر ابرقدرت نیست و شکست‌های مفتضحانه آمریکا در کودتاهای مختلف در ترکیه و دیگر نقاط دنیا نشان از نقش بر آب شدن نقشه‌های شوم آن ها دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمان کنونی و با وجود این دام‌ها و بندها میدان و کارزار سختی پیش روی ما قرار دارد، اظهار داشت: باید بدانیم ما یک ارتش، سپاه، بسیج با حلقه‌های تربیتی که در دنیا نمونه ندارد داریم و دشمن هم ضعیف شده است.

سردار نقدی با ابراز امیدواری از اینکه با چنین وضعی باید گام‌های بعدی را بلندتر برداریم افزود: باید عرصه برای پیشرفت‌های بیشتر فراهم شود و کارهایی که سردار غیب‌پرور انجام دادند ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه بسیج رسانه استان فارس در فضای مجازی و مقابله با فتنه‌گران سرآمد است، عنوان کرد: سردار غیب‌پرور در سال 88 خیلی حوب عمل کرد و اقدامات وی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت و حتی صحبت‌ها و راهکارای وی در دیگر استان‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پر کردن جای چنین سرداری کار آسانی نبود اظهار داشت: کسی که با همین قدرت کار بتواند کارها را پیش ببرد و از نوجوانی انقلابی بوده و در بسیج کارهای مهمی داشته فرمانده منطقه خراسان رضوی و خراسان جنوبی بوده و تجربه درخششی داشتند و همان ایستادگی و مقاومت و درایت استفاده از سلاح دفاع مقدس در برابر فتنه‌گران بودند.

سردار نقدی افزود: صلابت در برابر نفاق و انحراف از ویژگی‌های سردار غیاثی است و وی پیکی از سرزمین امام رضا (ع) به سوی سرزمین برادرشان حضرت شاهچراغ (ع) است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیج به عرصه صنایع تبدیلی وارد شده است که باید با موفقیت به مقصد برسد خاطرنشان کرد: بسیج در فضای مجازی نیز ورود کرده و بیگانگان اعتراف دارند که به تسخیر بسیج در آمده است، حضور اقشار مختلف بسیج در سطح جامعه و در عرصه‌های مختلف قوت قلبی برای جهادگرانی است که به میدان کار و فعالیت در جامعه رهسپار می‌شوند.

در این آئین از زحمات و تلاش‌های 11 ساله سردار سرتیپ غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر استان فارس تقدیر و تجلیل و سردار سید هاشم غیاثی به عنوان فرمانده سپاه فجر معرفی شد، همچنین سردار غلامحسین غیب‌پرور بعنوان جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین (علیه السلام) به خدمت خو ادامه خواهد داد.


سردار سید هاشم غیاثی فرمانده جدید سپاه فجر فارس شامگاه جمعه بیست و دوم مردادماه وارد فرودگاه شیراز شد.

به گزارش تنویر، سردار سید هاشم غیاثی فرمانده جدید سپاه فجر استان فارس شامگاه جمعه بیست و دوم مردادماه در فرودگاه شیراز از سوی حجت الاسلام محمد حاجی زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر و سردار ابوالفضل گزنی جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس مورد استقبال قرار گرفت.

 

استقبال از فرمانده جدید سپاه فجر در فرودگاه شیراز/ تصاویر

 

مراسم معارفه سردار سید هاشم غیاثی بعنوان فرمانده جدید سپاه فجر استان فارس روز شنبه بیست و سوم مردادماه سال 1395 برگزار می شود، در این مراسم از خدمات سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور فرمانده سابق سپاه فجر استان فارس تجلیل خواهد شد.

 

استقبال از فرمانده جدید سپاه فجر در فرودگاه شیراز/ تصاویر

استقبال از فرمانده جدید سپاه فجر در فرودگاه شیراز/ تصاویر

 
به گزارش تنویر، سردار سید هاشم غیاثی پیش از این فرمانده سپاه انصار الرضا (علیه السلام) استان خراسان جنوبی بوده است.

 

 
سرلشکر جعفری:
 
 
فرمانده کل سپاه گفت: رهبر انقلاب در یک سال اخیر نسبت به نفوذ دشمن هشدار دادند چون این خطر وجود دارد و این بعد از برجام جدی شده است.

به گزارش تنویر ناحیه ثارالله، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در دیدار با فرماندهان رده‌های مختلف سپاه کردستان در سنندج، با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: خداوند را شاکرم که امروز توفیق حضور در جمع فرماندهان سپاه کردستان را یافتم که در رابطه با مأموریت امنیت پایدار منطقه تلاش می‌کنند.


وی تصریح کرد: اقداماتی که مجموعه سپاه کردستان در برقراری و پایدارکردن امنیت انجام می‌دهند، به حفظ انقلاب اسلامی کمک می‌کند و امیدواریم بتوانیم مأموریت کامل و جامع سپاه را در این منطقه به صورت مطلوب و وضعیت عالی به سرانجام برسانیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر امروز تلاش برای امنیت کردستان زبانزد است، باید در دیگر بخش‌ها مانند استقرار عدالت، مبارزه با فساد، تحقق توسعه و پیشرفت نیز از استان‌های نمونه کشور شود و با این احساس و همراهی که در مردم این منطقه وجود دارد، این انتظار دور نیست.

وی افزود: اراده‌ای که در نظام اسلامی برای توسعه خدمت در این منطقه وجود دارد، محقق خواهد شد چون زمینه همه اقدامات، امنیت است که خدا را شکر می‌کنیم که شما پاسداران و سپاه توانسته است مقوله امنیت در این منطقه را برقرار کنید.

سردار سرلشکر جعفری با یادآوری اوایل انقلاب و تلاش دشمنان و افراد ضدانقلاب برای ناامن کردن منطقه و آرزوهایی که در این زمینه در دل داشتند، گفت: اگر همدلی و اتحاد و یکپارچگی مردم و عزم و اراده مردم خود کردستان نبود، و اگر ایمان و اسلام و انقلاب در دل‌های مردم موج نمی‌زد، بدون شک، ایران یا بخشی از آن سرنوشتی همانند سرنوشت فعلی سوریه داشت.

به گفته وی، تاریخ ایجاد ناامنی در این منطقه ید طولایی دارد و با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است و در هر مقطع که با به‌کارگیری توانایی‌های مختلف، امنیت برقرار شده است، دشمنان برای ایجاد ناامنی و توسعه آن حرکت‌هایی کرده‌اند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: در سال 88 که دشمن می‌خواست ناامنی در کشور را گسترش دهد و ما از این توطئه جلوگیری کردیم، رهبر معظم انقلاب بر پایدارکردن امنیت در کشور تأکید کردند و فرمودند، باید کاری کنیم که این حرکت‌های سینوسی در بحث امنیت از بین برود.

وی تصریح کرد: جدای از دشمنان دوردست انقلاب از قبیل آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی، متأسفانه از درون اسلام نیز دشمنی‌هایی هم‌تراز با اسرائیل شده است و در همکاری با آنها به دنبال ربایش گوی سبقت از همدیگر هستند تا اینکه ناامنی در کشورمان و به ویژه در منطقه کردستان را توسعه دهند.

سرلشکر جعفری گفت: تلاش آنها معطوف به جاهایی است که بحث قومیت و مذهب وجود دارد و ما باید کاری کنیم تا با پایدارکردن امنیت، منویات رهبری در این خصوص را تحقق ببخشیم.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های نظام و دولت نیز باید بیش از این پای کار بیایند که اگر هماهنگی و اراده در دستگاه‌های دولتی بیشتر شود قطعاً پایدارکردن امنیت تحقق پیدا خواهد کرد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امنیت کنونی حاصل تلاش، مجاهدت، شهادت و زحمات است ولی پایدار کردن آن منوط به توجه به ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و معیشت مردم است.

وی اولین اقدام در بحث پایدارکردن امنیت را واگذاری امنیت به خود مردم منطقه عنوان کرد و گفت: در منطقه شمالغرب کشور حدود 10 هزار نفر نیروی بومی در قالب سپاه در این زمینه تلاش می‌کنند و ده‌ها هزار نفر بومی دیگر هم به صورت بسیجی افتخاری یا در طرح‌های دیگر با مقوله برقراری امنیت در این منطقه ارتباط دارند.   

سرلشکر جعفری تأکید داشت: هر اندازه مردم را مشارکت دهیم و با روش‌های مختلف، امنیت را به خود آنها بسپاریم، در پایدار کردن امنیت عمل شده است.

فرمانده کل سپاه همچنین، توجه به معیشت مردم منطقه و مباحث اقتصادی و سرمایه‌گذاری را یکی دیگر از مقوله‌های پایدارکردن امنیت نام برد و گفت: این برنامه‌ها باید توسط دولت و با پیگیری‌های سپاه انجام شود و نهضت خدمت‌رسانی به مردم و محرومیت‌زدایی که شروع شده است، یکی از اقداماتی بوده که تا حد قابل‌توجهی در توان سپاه و بسیج وجود دارد و در این کار هم می‌توان اعتبارات دستگاه‌های وابسته به رهبری را به‌کار گرفت.

وی بیان کرد: الگوسازی رفع محرومیت و توسعه مناطق یکی دیگر از کارهایی که در کردستان و دو منطقه بیجار و سروآباد انتخاب شده است که در این طرح مسائل و مشکلات آنها به طور کامل برطرف می‌شود و به عنوان الگوهایی از خدمت‌رسانی به دولت معرفی خواهند شد.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: الگوسازی وظیفه سپاه است که باید به دو صورت زیربنایی در حوزه اقدامات زیرساختی مانند جاده، پل، مسجد و مدرسه در روستاها و اقدامات مربوط به اشتغال و فعال کردن مردم در عرصه درآمد و درآمدزایی و به عبارت دیگر، کمک به مردم در اشتغالزایی انجام شود.

وی گفت: در این طرح، جدای از مباحث اقتصادی، کمک به رشد معنویت با اقداماتی در زمینه اعتقادی، بصیرتی و فرهنگی، هدف استا که باید در این جامعه کوچک الگو باید اتفاق بیافتد.

فرمانده کل سپاه گفت: برنامه‌های سپاه توسعه این الگوها به هزار نقطه است و این هزار نقطه را به الگوهای پیشرفت ایرانی اسلامی تبدیل خواهیم کرد که بارها رهبری به آن اشاره داشته‌اند، نه اینکه براساس توسعه مدل غربی.

وی با عنوان این مطلب که یکی از وظایف سپاه برقراری امنیت است که در حوزه‌های دفاعی در زمان تهدیدهای خارجی به برادران ارتش مانند دفاع مقدس کمک می‌کند، گفت: وظیفه اصلی ما مقابله با تهدیدات نرم فرهنگی و سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و در نهایت حفظ انقلاب است که تلاش برای این وظیفه اصلی را براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب، باید به صورت غیرمحافظه‌کارانه انجام دهیم.

سرلشکر جعفری گفت: هدف و وظیفه ما در حفظ انقلاب، انقلاب در حال پیشرفت است که به سمت تحقق اهداف والای آن در حرکت است، معنویت در جامعه رشد کند، ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌ها رفع شود و حدود الهی در جامعه پیاده شده و یک جامعه براساس اسلام ناب محمدی(ص) شکل بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برخی نگاه‌های انحرافی در داخل نظام اشاره کرد که به نظر وی، دل مقام معظم رهبری را خون کرده است و گفت: این نگاه‌های غیرانقلابی، نگاه لیبرال دموکراسی، نگاه به غرب، الگوگیری از غرب برای ساختن کشور، نگاهی که توقف انقلاب را اعلام کرد و نگاهی که با توسعه و استمرار انقلاب مخالف است، از سال 88 و زمانی که رهبری چفیه‌ بسیجی را روی دوششان انداختند، شروع شده است.

فرمانده کل سپاه افزود: از آن زمان، این تفکر خطرناک شروع شده است که انقلاب باید متوقف شود و هماهنگ با نظام بین‌الملل و جهانی‌سازی باشیم و هرچند این افراد با این دیدگاه در اقلیت هستند اما با شعارهای پوچ و نفاق‌برانگیز خود را طوری وجهه‌دار نشان می‌دهند و واژه‌های مردم‌فریب را به‌کار می‌برند تا اینکه مسیر انقلاب را تغییر دهند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اکثریت مردم و حدود 90 درصد طرفدار انقلاب و مسیر تعیین‌شده توسط رهبری هستند.

به گفته سرلشکر جعفری، رهبر معظم انقلاب در یک سال اخیر نسبت به نفوذ دشمن در انقلاب هشدار دادند چون این خطر وجود دارد و این بعد از برجام و فضای دست‌دادن و خندیدن جدی شده است.

وی یادآوری کرد: در چنین شرایطی، پاسداران بدانند که وظیفه ما عمق‌بخشی هر چه بیشتر به انقلاب و توجه به هجمه‌های دشمنان، و توسعه ارزش‌های انقلاب در جامعه بوده که مردم باید به این اطمینان برسند که توجه نظام به آنها جدی است.

فرمانده کل سپاه در پایان سخنان خود عنوان کرد: انقلاب اسلامی در بستر ایستادگی روی اصول و ارزش‌ها، استقرار عدالت اجتماعی و عدم وجود تبعیض و فقر و فساد می‌تواند توسعه پیدا کند که این مستقیم به ماموریت سپاه برمی‌گردد.

 


نشست اُنس و مَوِدت فرماندهان نیروهای مسلح استان فارس با حضور فرماندهان نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان فارس برگزار شد.
 

«وحدت‌و‌همدلی نیروهای مسلح» دشمنان انقلاب را مایوس می کند

 

فرمانده سپاه فجر فارس:
 
سردار غیب پرور گفت: خیلی باید مراقب باشیم، دشمنان انقلاب اسلامی از هر فرصتی برای شقه شقه کردن نیروهای مسلح و ایجاد تفرقه بین آنان استفاده می کنند.

به گزارش تنویر، نشست اُنس و مَوِدت فرماندهان نیروهای مسلح استان فارس با حضور فرماندهان نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان فارس برگزار شد.

سردار غیب پرور در ابتدای صحبت هایش در این مراسم با تاکید بر اینکه دشمنان می خواهند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با هم نباشند، گفت: خیلی باید مراقب باشیم، دشمنان انقلاب اسلامی از هر فرصتی برای شقه شقه کردن نیروهای مسلح و ایجاد تفرقه بین آنان استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه رشادت ارتشی ها را بخصوص در دوران دفاع مقدس با چشم خود دیده ام، گفت: در استان فارس 15 هزار شهید والا مقام داریم، بارها به مسئولان برگزاری یادواره های شهدا گفته ام حق ندارید بین شهدا خط کِشی کنید.

فرمانده سپاه فجر فارس در پایان صحبت هایش با بیان اینکه فارس مالامال از سرافرازانی است که باید به آن ها افتخار کنیم گفت: علت تشکیل این جلسه تقویت وحدت، همدلی و انسجام بین نیروهای مسلح استان بوده است، دشمنان با دیدن این وحدت مایوس می شوند، باید به این داشته هایمان افتخار کنیم تا دشمنان جرات نکنند به ما نگاه چپ کنند، این خیلی مهم است.

 


ما با قامت ایستاده و با صدای بلند از سوریه، عراق در برابر تروریسم حمایت می کنیم
 

امیرعبداللهیان:

ما با قامت ایستاده و با صدای بلند از سوریه ، عراق در برابر تروریسم حمایت می کنیم دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت که تا آخر در کنار مقاومت و سوریه ایستاده‌ایم.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در اظهاراتی گفت: تا آخر در کنار مقاومت و سوریه ایستاده‌ایم.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت که محور آمریکا و رژیم صهیونیستی مبدع و محرک عروسک‌های خیمه شب بازی به نام  "داعش و جبهه النصره" هستند. صهیونیست‌ها با این اقدام، منطقه و حتی غرب را ناامن ساخته و آنها را با بحران آوارگان  و تروریسم مواجه کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به بحران سوریه گفت: از ابتدای بحران سوریه، سرزمین اشغالی فلسطین به پناهگاه و محل مداوی تروریست‌های تکفیری مبدل شده است. تروریست‌های تکفیری هیچ اقدامی علیه رژیم نامشروع اسرائیل نمی‌کنند چون اساسا توسط صهیونیست‌ها تغذیه و هدایت می شوند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تاکید کرد: ما با قامت ایستاده و با صدای بلند از سوریه، عراق و کشورهای در معرض تهدید تروریسم در منطقه حمایت می‌کنیم و آنرا در راستای امنیت جمعی منطقه و امنیت ملی کشورمان می‌دانیم. همچنان آمریکا و برخی بازیگران خارجی در سوریه و عراق با پیگیری سیاست نادرست استفاده ابزاری از تروریسم مانع جدی تحقق امنیت و ثبات منطقه می‌باشند.

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به حضور نظامی روسیه در سوریه گفت: سیاست پوتین در کمک به سوریه و مقابله با تروریسم در سوریه هوشمندانه است.

وی همچنین گفت که حزب الله لبنان سهم بزرگی در مبارزه با تروریسم و امنیت منطقه و لینان دارد و ما به آن افتخار می‌کنیم.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل اظهار داشت: از ابتکار عمل سازمان ملل در تحقق راه حل سیاسی مبتنی بر اراده واقعی مردم سوریه حمایت می‌کنیم.

وی در پایان یادآور شد: بی تردید صهیونیست‌ها و تروریست‌ها عامل اصلی کشتار مردم سوریه هستند.

 


برخی دشمنی‌ها با ایران هم تراز با دشمنی اسرائیل است

 

سردار سرلشکر جعفری:
 

برخی دشمنی‌ها با ایران هم تراز با دشمنی اسرائیل است
 

فرمانده کل سپاه گفت: رهبر معظم انقلاب در یک سال اخیر نسبت به نفوذ دشمن در انقلاب هشدار دادند چون این خطر وجود دارد و این بعد از برجام و فضای دست‌دادن و خندیدن جدی شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری ظهر امروز در دیدار با فرماندهان رده‌های مختلف سپاه کردستان در سنندج، با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: خداوند را شاکرم که امروز توفیق حضور در جمع فرماندهان سپاه کردستان را یافتم که در رابطه با مأموریت امنیت پایدار منطقه تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: اقداماتی که مجموعه سپاه کردستان در برقراری و پایدارکردن امنیت انجام می‌دهند، به حفظ انقلاب اسلامی کمک می‌کند و امیدواریم بتوانیم مأموریت کامل و جامع سپاه را در این منطقه به صورت مطلوب و وضعیت عالی به سرانجام برسانیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر امروز تلاش برای امنیت کردستان زبانزد است، باید در دیگر بخش‌ها مانند استقرار عدالت، مبارزه با فساد، تحقق توسعه و پیشرفت نیز از استان‌های نمونه کشور شود و با این احساس و همراهی که در مردم این منطقه وجود دارد، این انتظار دور نیست.

وی افزود: اراده‌ای که در نظام اسلامی برای توسعه خدمت در این منطقه وجود دارد، محقق خواهد شد چون زمینه همه اقدامات، امنیت است که خدا را شکر می‌کنیم که شما پاسداران و سپاه توانسته است مقوله امنیت در این منطقه را برقرار کنید.

سردار سرلشکر جعفری با یادآوری اوایل انقلاب و تلاش دشمنان و افراد ضدانقلاب برای ناامن کردن منطقه و آرزوهایی که در این زمینه در دل داشتند، گفت: اگر همدلی و اتحاد و یکپارچگی مردم و عزم و اراده مردم خود کردستان نبود، و اگر ایمان و اسلام و انقلاب در دل‌های مردم موج نمی‌زد، بدون شک، ایران یا بخشی از آن سرنوشتی همانند سرنوشت فعلی سوریه داشت.

به گفته وی، تاریخ ایجاد ناامنی در این منطقه ید طولایی دارد و با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است و در هر مقطع که با به‌کارگیری توانایی‌های مختلف، امنیت برقرار شده است، دشمنان برای ایجاد ناامنی و توسعه آن حرکت‌هایی کرده‌اند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: در سال 88 که دشمن می‌خواست ناامنی در کشور را گسترش دهد و ما از این توطئه جلوگیری کردیم، رهبر معظم انقلاب بر پایدارکردن امنیت در کشور تأکید کردند و فرمودند، باید کاری کنیم که این حرکت‌های سینوسی در بحث امنیت از بین برود.

وی تصریح کرد: جدای از دشمنان دوردست انقلاب از قبیل آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی، متأسفانه از درون اسلام نیز دشمنی‌هایی هم‌تراز با اسرائیل شده است و در همکاری با آنها به دنبال ربایش گوی سبقت از همدیگر هستند تا اینکه ناامنی در کشورمان و به ویژه در منطقه کردستان را توسعه دهند.

سرلشکر جعفری گفت: تلاش آنها معطوف به جاهایی است که بحث قومیت و مذهب وجود دارد و ما باید کاری کنیم تا با پایدارکردن امنیت، منویات رهبری در این خصوص را تحقق ببخشیم.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های نظام و دولت نیز باید بیش از این پای کار بیایند که اگر هماهنگی و اراده در دستگاه‌های دولتی بیشتر شود قطعاً پایدارکردن امنیت تحقق پیدا خواهد کرد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امنیت کنونی حاصل تلاش، مجاهدت، شهادت و زحمات است ولی پایدار کردن آن منوط به توجه به ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و معیشت مردم است.

وی اولین اقدام در بحث پایدارکردن امنیت را واگذاری امنیت به خود مردم منطقه عنوان کرد و گفت: در منطقه شمالغرب کشور حدود 10 هزار نفر نیروی بومی در قالب سپاه در این زمینه تلاش می‌کنند و ده‌ها هزار نفر بومی دیگر هم به صورت بسیجی افتخاری یا در طرح‌های دیگر با مقوله برقراری امنیت در این منطقه ارتباط دارند.   

سرلشکر جعفری تأکید داشت: هر اندازه مردم را مشارکت دهیم و با روش‌های مختلف، امنیت را به خود آنها بسپاریم، در پایدار کردن امنیت عمل شده است.

فرمانده کل سپاه همچنین، توجه به معیشت مردم منطقه و مباحث اقتصادی و سرمایه‌گذاری را یکی دیگر از مقوله‌های پایدارکردن امنیت نام برد و گفت: این برنامه‌ها باید توسط دولت و با پیگیری‌های سپاه انجام شود و نهضت خدمت‌رسانی به مردم و محرومیت‌زدایی که شروع شده است، یکی از اقداماتی بوده که تا حد قابل‌توجهی در توان سپاه و بسیج وجود دارد و در این کار هم می‌توان اعتبارات دستگاه‌های وابسته به رهبری را به‌کار گرفت.

وی بیان کرد: الگوسازی رفع محرومیت و توسعه مناطق یکی دیگر از کارهایی که در کردستان و دو منطقه بیجار و سروآباد انتخاب شده است که در این طرح مسائل و مشکلات آنها به طور کامل برطرف می‌شود و به عنوان الگوهایی از خدمت‌رسانی به دولت معرفی خواهند شد.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: الگوسازی وظیفه سپاه است که باید به دو صورت زیربنایی در حوزه اقدامات زیرساختی مانند جاده، پل، مسجد و مدرسه در روستاها و اقدامات مربوط به اشتغال و فعال کردن مردم در عرصه درآمد و درآمدزایی و به عبارت دیگر، کمک به مردم در اشتغالزایی انجام شود.

وی گفت: در این طرح، جدای از مباحث اقتصادی، کمک به رشد معنویت با اقداماتی در زمینه اعتقادی، بصیرتی و فرهنگی، هدف استا که باید در این جامعه کوچک الگو باید اتفاق بیافتد.

فرمانده کل سپاه گفت: برنامه‌های سپاه توسعه این الگوها به هزار نقطه است و این هزار نقطه را به الگوهای پیشرفت ایرانی اسلامی تبدیل خواهیم کرد که بارها رهبری به آن اشاره داشته‌اند، نه اینکه براساس توسعه مدل غربی.

وی با عنوان این مطلب که یکی از وظایف سپاه برقراری امنیت است که در حوزه‌های دفاعی در زمان تهدیدهای خارجی به برادران ارتش مانند دفاع مقدس کمک می‌کند، گفت: وظیفه اصلی ما مقابله با تهدیدات نرم فرهنگی و سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و در نهایت حفظ انقلاب است که تلاش برای این وظیفه اصلی را براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب، باید به صورت غیرمحافظه‌کارانه انجام دهیم.

سرلشکر جعفری گفت: هدف و وظیفه ما در حفظ انقلاب، انقلاب در حال پیشرفت است که به سمت تحقق اهداف والای آن در حرکت است، معنویت در جامعه رشد کند، ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌ها رفع شود و حدود الهی در جامعه پیاده شده و یک جامعه براساس اسلام ناب محمدی(ص) شکل بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برخی نگاه‌های انحرافی در داخل نظام اشاره کرد که به نظر وی، دل مقام معظم رهبری را خون کرده است و گفت: این نگاه‌های غیرانقلابی، نگاه لیبرال دموکراسی، نگاه به غرب، الگوگیری از غرب برای ساختن کشور، نگاهی که توقف انقلاب را اعلام کرد و نگاهی که با توسعه و استمرار انقلاب مخالف است، از سال 88 و زمانی که رهبری چفیه‌ بسیجی را روی دوششان انداختند، شروع شده است.

فرمانده کل سپاه افزود: از آن زمان، این تفکر خطرناک شروع شده است که انقلاب باید متوقف شود و هماهنگ با نظام بین‌الملل و جهانی‌سازی باشیم و هرچند این افراد با این دیدگاه در اقلیت هستند اما با شعارهای پوچ و نفاق‌برانگیز خود را طوری وجهه‌دار نشان می‌دهند و واژه‌های مردم‌فریب را به‌کار می‌برند تا اینکه مسیر انقلاب را تغییر دهند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اکثریت مردم و حدود 90 درصد طرفدار انقلاب و مسیر تعیین‌شده توسط رهبری هستند.

به گفته سرلشکر جعفری، رهبر معظم انقلاب در یک سال اخیر نسبت به نفوذ دشمن در انقلاب هشدار دادند چون این خطر وجود دارد و این بعد از برجام و فضای دست‌دادن و خندیدن جدی شده است.

وی یادآوری کرد: در چنین شرایطی، پاسداران بدانند که وظیفه ما عمق‌بخشی هر چه بیشتر به انقلاب و توجه به هجمه‌های دشمنان، و توسعه ارزش‌های انقلاب در جامعه بوده که مردم باید به این اطمینان برسند که توجه نظام به آنها جدی است.

فرمانده کل سپاه در پایان سخنان خود عنوان کرد: انقلاب اسلامی در بستر ایستادگی روی اصول و ارزش‌ها، استقرار عدالت اجتماعی و عدم وجود تبعیض و فقر و فساد می‌تواند توسعه پیدا کند که این مستقیم به ماموریت سپاه برمی‌گردد.

 


جانشین هیئت عالی ارزیابی قرارگاه امام حسین(ع) منصوب شد

طِی حکمی از سوی سردار غیب‌پرور،
 
سرهنگ پاسدار حمید رضا گرامی، فرماندار پیشین کازرون بعنوان جانشین هیئت عالی ارزیابی قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) در پنج استان کشور منصوب شد.

به گزارش تنویر، با صدور حکمی از سوی سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین(علیه السلام)، سرهنگ پاسدار حمید رضا گرامی به سِمت جانشین هیئت عالی ارزیابی قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) در استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان و هرمزگان منصوب شد.

در بخشی از حکم انتصاب سرهنگ پاسدار حمید رضا گرامی آمده است: "نظر به شایستگی‌های جنابعالی و سوابق ارزنده مدیریت و فرماندهی که مدتی نیز بنا به درخواست وزارت کشور در سمت فرمانداری کازرون در سنگر خدمت به مردم انجام وظیفه کرده‌اید، بدینوسیله جنابعالی به سمت جانشین هیئت عالی ارزیابی قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) در استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان و هرمزگان منصوب می‌شوید. "

شایان ذکر است سرهنگ پاسدار گرامی از یادگاران 8 سال دفاع مقدس سِمت های متعدد فرماندهی از جمله فرماندهی سپاه شیراز را در کارنامه خود دارد و پیش از این فرماندار کازرون بوده است.


امروز در طلایی ترین دوران نیروهای مسلح کشور قرار داریم

 

آیت الله سید احمد خاتمی:
 
آیت الله سید احمد خاتمی گفت: نیروهای مسلح ایران نور چشم مردم و ولایت هستند، هدف و مقصد نیروهای مسلح مشترک است و در عرصه‌های مورد نیاز در یک صف قرار می گیرند.
به گزارش تنویر، نشست اُنس و مَوِدت فرماندهان نیروهای مسلح استان فارس با حضور فرماندهان نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان فارس برگزار شد.

آیت الله سید احمد خاتمی در ابتدای صحبت هایش در این مراسم با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران بازوان پر توان امت و امام هستند، گفت: نیروهای مسلح ایران دشمنان کشور را سر جای خودشان نشانده اند و دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران با تلاش آنان تحقق پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران تهاجم نیست بلکه بازدارندگی است، گفت: تردید نکنید اگر دنیای استکبار می توانست با حمله نظامی مشکل اساسی خود  یعنی نظام اسلامی را برطرف کند، به ایران حمله می کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه صحبت هایش به تشریح تفاوت های اساسی نیروهای مسلح نظام اسلامی با سایر نیروهای مسلح دنیا پرداخت و افزود: نیروهای مسلح نظام اسلامی نیروهای عقیدتی هستند و آرمان آن ها عقیده است، نیروهای مسلح نظام اسلامی مردمی و محبوب دل مردم هستند  و برخلاف سایر نقاط دنیا که نیروهای مسلح در اختیار یک فرد، خاندان یا حزب هستند نیروهای مسلح ایران در خدمت اسلام هستند.

وی در تشریح سایر تفاوت های نیروهای مسلح نظام اسلامی با سایر نیروهای مسلح دنیا ادامه داد: در ایران  فرماندهی کل نیروهای مسلح با ولی فقیه است، امروز نبض پاک‌ترین، دلسوزترین، زاهدترین و عارف‌ترین اعضای نیروهای مسلح کشور به دست ولی فقیه می‌تپد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امروز در طلایی ترین دوران نیروهای مسلح کشور قرار داریم، گفت: رونمایی از شهرک موشکی سپاه پاسداران لرزه بر اندام دشمنان انداخت و نشان داد از موضع ضعف برجام را امضا نکرده ایم و قدرت داریم.

وی خاطرنشان نمود:  ایران به موضوع برجام با اهداف بلند وارد شد، امروز حتی دیرباورترین افراد در کشور فهمیده اند که آمریکا و غرب قابل اعتماد نیستند.

آیت الله سید احمد خاتمی ادامه داد: نظارت بر نیروهای مسلح ایران یک نظارت دقیق، حساب شده و با تدبیر است، همچنین فرهنگ شهادت بین نیروهای مسلح ما زنده است و این خود جلوه ایمان است، ما در کشور ارتش، سپاه پاسداران، بسیج و نیروی انتظامی داریم اما این نیروها با هم کاملا متحد و صمیمی هستند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران نور چشم مردم و ولایت هستند، گفت: هدف و مقصد نیروهای مسلح مشترک است و در عرصه‌های مورد نیاز در یک صف قرار می گیرند که نمونه آن دوران دفاع مقدس و مقابله با فتنه است.

امام جمعه موقت تهران با باشاره به اینکه رابطه فرماندهی و زیرمجموعه در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران رابطه ای دوستانه است، گفت: گزینش در نیروهای مسلح ایران ارزشی، دقیق و براساس تدین، اخلاق و دین است.

آیت الله سید احمد خاتمی در پایان صحبت هایش با تقدیر از زحمات سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور در زمان مسئولیت فرماندهی سپاه فجر فارس برای ایشان در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت نمود.

سروده یک بسیجی:
 

فیش های کهکشانی
 

شاعر خوش ذوق بسیجی مهدی بیداد در نقد برداشت های نامتعارف از بیت المال، با قصیده «فیش های کهکشانی» واکنش نشان داد.
 
فیش های کهکشانی
 

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، در واکنش به فساد های اخیر و برداشت های نامتعارف از بیت المال توسط برخی مدیران، بسیجی شاعر مهدی بیداد، قصیده ای سروده که متن کامل آن چنین است:

فیش های کهکشانی

این شعر با شور جوانی فرق دارد
با وهم های ناگهانی فرق دارد

ترسم به خیلی برخورد زیرا که حرفم
با حرف های سازمانی فرق دارد

با حرف های پر تکلف پر تهیات
با حرف های آنچنانی فرق دارد

حرفم سیاسی نیست گرچه آخرشم هم
گویند با خواب فلانی فرق دارد

خب فرق دارد که بدارد جرم من چیست
آری زبانم چون شبانی فرق دارد

من یک جوان مشهدی هستم و لابد
ته لهجه ام با اصفهانی فرق دارد

اما ببین فرق من و تو تا کجاهاست
هرچند مایوسم بدانی فرق دارد

هان با تو هستم ای مدیر کارکشته
کار تو با خدمت رسانی فرق دارد

با تو که جسم فربه ی این روزهایت
با زیر دست استخوانی فرق دارد

او پای مرغی را برای کودکش برد
که قیمتش در این گرانی فرق دارد

تو ران غازی را به دندان می گرفتی
این پرس با آن لقمه نانی فرق دارد

او چندماهی رنگ حقش را ندیده
این با شعار همزبانی فرق دارد

نامهربان گشتی؟ و یا اینکه مبادا
در منظر تو مهربانی فرق دارد

همسایه ات با گشنگی در خواب رفته
باور بکن همسایه دانی فرق دارد

آرامتر لااقل بکش کفگیرها را
آواز این که میکشانی فرق دارد

با آن خریدی که تو کردی کودکی گفت:
بابا چرا تو می ستانی فرق دارد

ابرو گره گفت از خجالت مرد رنجور
ای دخترم آخر چه دانی؟ فرق دارد

کل حقوق من رود پای اجاره
آن فیشهای کهکشانی فرق دارد

دختر پر از ابهام بود و صد معما
تا شب به خود می گفت "هانی" فرق دارد

از پنجره رو به حیاط و آسمان کرد
حس کرد رنگ آسمانی فرق دارد

حس کرد دیگر آسمان هم بخل دارد
گویا که اکسیژن رسانی فرق دارد

بغضش به همراه نفس هایش گرفت و
باران ، ولی این ناودانی فرق دارد

یاد لباس کهنه ی بابا که افتاد
و جمله "دختر چه دانی فرق دارد"

میخواست فرقش را بکوباند به دیوار
این حالتش با بدگمانی فرق دارد

میگفت با خود ما مگر اهل کجاییم؟
که حال و روز زندگانی فرق دارد

کم کم ز فرط خستگی خوابید و میدید
در خواب مردی بوستانی فرق دارد

یک سید وارسته که بس آشنا بود
مردی که با مردان فانی فرق دارد

شاهنشهی که مثل رعیت جامه تن داشت
با خلق و خوی خسروانی فرق دارد

میدید مانند همه مردم نشسته
بر سفره ای که با عیانی فرق دارد

میدید فرش خانه اش هم کهنه ، ساده
بیتی که با هر واژه گانی فرق دارد

انگار خواب دخترک رویای صادق
جایی که بوی شمعدانی فرق دارد

نزدیک تر شد بر سر سفره نشست و
حس کرد جنس شادمانی فرق دارد

دستی کشید و دخترک حس کرد انگار
دست فقیه پهلوانی فرق دارد

پرسید آقا دستتان ؟ خندید و آرام
می گفت : مزد جانفشانی فرق دارد

در دست پر مهرش نشانی بود اما
گاهی نشان در بی نشانی فرق دارد

بغضی گلوی دخترک را می فشارد
بغضی که با کل معانی فرق دارد

حس کرد دیگر نیست تنها و غریبه
وقتی که مرد نکته دانی فرق دارد

حس کرد وضعش خوب شد با این همه زهد
حس کرد این پادرمیانی فرق دارد

صبحی دگر دختر ز خواب ناز برخواست
حس کرد صبح ارغوانی فرق دارد

دستی به قاب عکس روی طاق برد و
می گفت این دُرِّ جهانی فرق دارد

شاعر : مهدی بیداد


متن گزارش سالانه پنتاگون در مورد توان نظامی ایران:
 

نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابزار کلیدی سیاست خارجی و قدرت ایران است
 

گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا در مورد توان نظامی ایران، بر توسعه توان سایبری و موشکی جمهوری اسلامی با وجود حصول توافق هسته‌ای تأکید کرده است.
 
نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابزار کلیدی سیاست خارجی و قدرت ایران است
 

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، نسخه خلاصه و غیرطبقه‌بندی شده گزارش وزارت دفاع آمریکا با موضوع توان نظامی ایران روز سه‌شنبه منتشر شد.

در این گزارش که به سفارش کنگره تهیه شده، پنتاگون عنوان کرده است که از زمان حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به 1+5، توان تهاجمی ایران در فضای سایبری به تدریج تقویت شده و همزمان دقت موشک‌های بالستیک ایران افزایش یافته است. 

بخشی از این گزارش که به برنامه موشکی ایران مربوط می‌شود، شباهت زیادی به گزارش دو سال اخیر دارد. در این بخش بار دیگر عنوان شده است که ایران در حال حاضر «ذخیره قابل توجهی از موشک‌هایی دارد که قادرند سرتاسر منطقه از جمله پایگاه‌های نظامی ایالات متحده و اسرائیل را هدف قرار دهند.»

این اولین گزارش سالانه پنتاگون در مورد ایران از زمان حصول برنامه جامع اقدام مشترک است. متن کامل گزارش که شامل جزئیات طبقه‌بندی شده است، روز 31 می (دو ماه پیش) به کمیته دفاعی کنگره تحویل داده شده است. 

هرچند در نسخه خلاصه گزارش تنها یک خط به توان سایبری ایران اختصاص یافته، اما به نوشته پایگاه بلومبرگ همین بخش جزئی انعکاس‌دهنده مطلبی است که اخیرا در گزارش موسسه واشنگتن عنوان شده است. در گزارش این موسسه آمده بود که عملیات‌های سایبری ایران «از ابزاری با فناری پائین برای ضربه زدن به دشمنان، به ستونی از مفهوم امنیت ملی تبدیل شده است.»

در گزارش وزارت دفاع آمریکا هرچند به توافق هسته‌ای اشاره شده، اما ارزیابی‌ای در مورد میزان پایبندی طرفین به آن ارائه نشده است. با این حال در این گزارش گفته شده است که «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران از خصومت‌ورزی با ایالات متحده خودداری می‌کند، اما آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران همچنان «بدبینی دیرینه و عمیق خود به نیات ایالات متحده را حفظ کرده‌ است.»

در بخش دیگری از این گزارش عنوان شده است که ایران ضمن تلاش برای حفظ کنترل بر مناطق راهبردی از جمله تنگه هرمز، به «فعالیت‌های مخفیانه» ادامه می‌دهد. وزارت دفاع آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هم به حمایت از تروریسم متهم کرده است. 

 

در ادامه متن کامل این سند یک صفحه‌ای آمده است: 

در تاریخ 14 جولای 2015، ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان (1+5) برنامه جامع اقدام مشترک را امضا کردند. هدف از این توافقنامه، محدود کردن برنامه هسته ای ایران به ازای کاهش مرحله به مرحله تحریم‌های اقتصادی بود. ایران به واسطه برجام فرصت‌هایی برای تعامل مجدد با جامعه بین‌الملل، روابط تجاری و رسیدن به سطحی از شکوفایی اقتصادی که این کشور از زمان انقلاب اسلامی 1979 به دنبال آن بوده است، به دست آورده است. ایران معتقد است که رسیدن به شکوفایی اقتصادی طبیعتا این کشور را به رهبر خاورمیانه بدل می‌کند. حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران که دولتش متمایل به گفت‌وگوی گسترده‌تر است، تلاش زیادی برای خودداری از خصومت‌ورزی با ایالات متحده در طول مذاکرات 1+5، انجام داده است. (آیت‌الله) علی خامنه‌ای رهبر معظم و فرمانده کل قوای ایران موافقت مشروط خود با برجام را ابراز کرده، اما همچنان بدبینی دیرینه و عمیق خود به نیات ایالات متحده را حفظ کرده است. 

ایران به توسعه توانمندی‌هایش برای دفاع از خاک این کشور و کنترل مسیرهای نزدیک شدن، از جمله تنگه هرمز، در زمان درگیری نظامی، ادامه می‌دهد. ایران در حال به کارگیری سامانه‌های تسلیحاتی کشنده‌تری از جمله مین‌های دریایی پیشرفته‌تر و موشک‌های بالستیک، زیردریایی‌های کوچک اما توانمند، پهپادهای مسلح، سامانه‌های موشک کروز ساحلی، هواپیماهای تهاجمی و موشک‌های بالستیک ضدکشتی، است. تمام نیروهای ایران همچنان به برگزاری مرتب تمرینات آمادگی که با هدف تقویت توان بازدارندگی و به نمایش گذاشتن مزیت متقارن انجام می‌شوند، ادامه می‌دهند. ایران به طور تدریجی در حال تقویت توانمندی‌های تهاجمی سایبری هم هست. 

فعالیت‌های مخفی ایران هم همچنان بدون وقفه ادامه دارد. نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنوز هم ابزار کلیدی سیاست خارجی و اعمال قدرت این کشور به خصوص در عراق، سوریه، لبنان، بحرین و یمن به شمار می‌آید. نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تلاش‌هایش برای تقویت دسترسی‌اش به کشورهای خارجی و توانش برای حمایت و انجام حملیات تروریستی برای حفاظت و پیشبرد منافع ایران ادامه می‌دهد. 

از زمان جنگ ایران-عراق، تهران بر توسعه و به کارگیری موشک‌های بالستیک برای اعمال قدرت و مقابله با تهدیدات فرضی اسرائیل، ایالات متحده و نیروهای متحده آن‌ها در خاورمیانه، تأکید بسیاری داشته است. ایران «ذخیره قابل توجهی از موشک‌هایی دارد که قادرند سرتاسر منطقه از جمله پایگاه‌های نظامی ایالات متحده و اسرائیل را هدف قرار دهند. رژیم همچنان به توسعه موشک‌های پیشرفته‌تر ادامه می‌دهد. ایران اعلام کرده است که قصد دارد از سال 2016 به بعد، ماهواره‌بری پرتاب کند که در صورت بازطراحی به صورت یک موشک بالستیک، می‌تواند به برد موشک‌های بالستیک قاره پیما هم برسد.


اندیشکده شورای آتلانتیک:
 

بعید است سیاست‌های تهاجمی عربستان در برابر ایران جواب بدهد
 

یک اندیشکده آمریکایی روز سه‌شنبه در گزارشی به توصیف دلایلی پرداخته که باعث خواهند شد سیاست‌های تهاجمی عربستان سعودی در برابر ایران با ناموفقیت همراه باشد.
 
بعید است سیاست‌های تهاجمی عربستان در برابر ایران جواب بدهد

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، یک اندیشکده آمریکایی روز سه‌شنبه نوشته «بعید است سیاست‌های تهاجمی عربستان سعودی در قبال ایران موفق شود.»

اندیشکده «شورای آتلانتیک» در ابتدای این یادداشت به یادآوری این نکته پرداخته که دشمنی‌های ریاض و تهران بعد از کمک‌های میلیارد دلاری عربستان سعودی به دولت «صدام حسین»، دیکتاتور معدوم عراق در جریان جنگ 8 ساله ایران و عراق اوج گرفت. 

مطابق این گزارش، ناآرامی‌های سوریه که از اوایل بهار سال 2011 آغاز شد بار دیگر بسترهای «جنگ نیابتی» بین دو کشور ایران و عربستان را فراهم آورده است. در این میان، «عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان سعودی تبریک محمد جواد ظریف، همتای ایرانی‌اش به مناسبت انتخابش به این سمت را با لحنی تند جواد داد. 

اندیشکده «آتلانتیک»، در ادامه تصریح کرده که سیاست‌های عربستان سعودی، بعد از روی کار آمدن ملک سلمان، پادشاه فعلی این کشور، رنگ افراطی‌تری به خود گرفته است. 

«سعودی‌ها در طول چند دهه گذشته همواه بازیگرانی محتاط و از لحاظ ژئوپولتیک محافظه‌کار در عرصه بین‌‌المللی بوده‌اند. با وجود این، آنها بعد از روی کار آمدن ملک سلمان در پی درگذشت ملک عبدالله در ژانویه 2015، چرخش محسوسی در سیاست خارجی ایجاد کرده است. سیاست فعلی عربستان سعودی در برابر ایران، بیش از حد تهاجمی است.»

مطابق این گزارش، عربستان سعودی «سرسختانه در حال مقابله با نفوذ رو به گسترش ایران است»، چرا که این نفوذ را زمینه‌ساز خیزش شیعیان و فروپاشی حکومت خودش می‌بیند.

اندیشکده شورای آتلانتیک می‌افزاید از زمان پیروزی اتقلاب اسلامی ایران در سال 1979، سعودی‌ها شاهد چندین قیام شیعیان بوده‌اند که با درگیری با پلیس و نیروهای ضد شورش همراه بوده است. 

در ادامه آمده است: «می‌توان این فرض را مطرح کرد که سعودی‌ها در صورت عدم احساس خطر از طرف اقلیت شیعه، وارد چنین درگیری پرهزینه و خطرباری با ایران نمی‌شدند.»

سعودی‌ها هم‌اکنون از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارند برای شکست ایران در جهان اسلام استفاده می‌کنند و در تلاش هستند این کشور را در لبنان، سوریه، یمن و عراق به چالش بکشند. اما به چند دلیل، سعودی‌ها بعید است که موفق شدند. 

دلیل اول اشاره شده در این گزارش است که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر عالی‌قدر ایران مخالفتش را به اعطای امتیازات راهبردی زیر سایه زورگویی اعلام کرده است.

برنامه هسته‌ای ایران به نوشته اندیشکده «شورای آتلانتیک» یک مثال برای همین قضیه است. در حالی که موضع اولیه آمریکا و اسرائیل مخالفت با هر گونه فعالیت غنی‌سازی ایران بود رهبر ایران تنها بعد از اعطای حق غنی‌سازی به ایران بود که با مذاکرات هسته‌ای موافقت کرد. 

در ادامه این گزارش آمده است: «عربستان سعودی که در صورت وقوع درگیری نظامی با ایران قرار بود روی کمک آمریکا حساب کند، بعد از توافق هسته‌ای به نحو قابل فهمی، ناکام ماند. از نگاه سعودی‌ها، دولت اوباما بقا توافق هسته‌ای را به ثبات حکومت ایران گره زده است. به عبارت دیگر، هر گونه تلاش برای بی‌ثبات کردن دولت ایران با تضعیف توافق هسته‌ای برابر خواهد بود.»

رئیس‌جمهور بعدی آمریکا به اندازه باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا با ایران، تعامل نخواهد داشت. هیلاری کلینتون یا دونالد ترامپ، هر کدام که به کاخ سفید راه بیابند، با جمهوری اسلامی ایران، روابط ناملایم‌تری خواهند داشت. اما علی‌رغم لفاظی‌های ضد ایرانی هر دو نامزد، بعید است که دولت بعدی آمریکا از درگیری‌ سعودی‌ها با تهران تا حد به خطر انداختن برجام حمایت بکند.


مراسم معارفه فرمانده جدید سپاه فجر 23 مردادماه برگزار می شود

 

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس:
 
سرهنگ پاسدار شفیعی گفت: سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور بعنوان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در قرارگاه امام حسین (علیه السلام) به خدمت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش تنویر، سرهنگ پاسدار قادر شفیعی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس با بیان اینکه مراسم معارفه فرمانده جدید سپاه فجر استان فارس روز شنبه بیست و سوم مردادماه سال 1395 برگزار می شود، گفت: در این مراسم از زحمات سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور فرمانده سابق سپاه فجر استان فارس تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی خاطرنشان نمود: جزئیات برگزاری این مراسم از طریق پایگاه اطلاع رسانی سپاه فجر استان فارس " تنویر " منتشر خواهد شد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس در پایان صحبت هایش گفت: سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور بعنوان جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در قرارگاه امام حسین (علیه السلام) سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی به خدمت خود ادامه خواهد داد.

 


یادواره شهدای یگان های ویژه از سوی نیروی انتظامی استان فارس در مجموعه فرهنگی امام علی (علیه السلام) سپاه فجر برگزار شد.

به گزارش تنویر، یادواره 85 شهید یگان های ویژه استان های فارس، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد از سوی نیروی انتظامی استان فارس در مجموعه فرهنگی امام علی (علیه السلام) سپاه فجر برگزار شد.

 


 
رهبر معظم انقلاب:
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، وزارت اطلاعات را چشم بینا و بیدار نظام اسلامی خواندند و فرمودند: مبانی و جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی باید به طور کامل در وزارت اطلاعات حفظ شود.

 

به گزارش تنویر سپاه ناحیه ثارالله،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) اهدر دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات، این وزارتخانه را «سنگری بسیار مهم و حساس»و «چشم بینا و بیدار نظام اسلامی» خواندند و تأکید کردند: وزارت اطلاعات، پوسته‌ی سخت نظام است و به‌هیچ‌وجه نباید آسیب‌پذیر شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر از زحمات مؤمنانه و شبانه‌روزی بخش‌های مختلف وزارت اطلاعات، پیروزی و بقای انقلاب اسلامی را در گروی حفظ ایمان دانستند و افزودند: ناکامی استکبار جهانی در مقابل نظام اسلامی با وجود انبوه توطئه‌ها و شگردهای گوناگونی که از روز اول علیه انقلاب به کار گرفتند، جز با پشتوانه‌ی «ایمان» ممکن نبود.
رهبر انقلاب، هر اقدامی در تضعیف ایمان مردم و مسئولان را «خیانت» خواندند و گفتند: آن نیروی دفاعی که کشور را در همه‌ی این سال‌ها حفظ کرده، نیروی ایمان است و اگر این سلاح قوی و کارآمد تضعیف شود، آفات فراوانی به‌دنبال خواهد داشت.
ایشان از همین زاویه، تقویت جنبه‌های معنوی و ایمانی را در وزارت اطلاعات مورد تأکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: وزارت اطلاعات، پوسته‌ی سخت نظام است که به‌هیچ‌وجه نباید آسیب‌پذیر شود، بنابراین تقویت عناصر مهمی همچون ایمان و معنویت در این وزارتخانه باید بیش از هر دستگاه دیگری مورد توجه قرار گیرد.
رهبر انقلاب با اشاره به ظرفیت غنی وزارت اطلاعات در برخورداری از نیروها و جوانان مؤمن و انقلابی تأکید کردند: نسل جدید وزارت اطلاعات را همچون گذشته، ارزشی و انقلابی، رشد و ارتقا دهید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، وزارت اطلاعات را چشم بینا و بیدار نظام اسلامی خواندند و افزودند: مبانی و جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی باید به‌طور کامل در وزارت اطلاعات حفظ شود.
ایشان، مبانی انقلاب اسلامی را آثار و بیانات صریح امام خمینی (رحمه‌الله) خواندند و تأکید کردند: ایجاد خط فاصل با رأس جریان استکبار یعنی آمریکا از مهم‌ترین مبانی قطعیِ امام بزرگوار ما است و این مسئله جای هیچ‌گونه مسامحه و سهل‌انگاری ندارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: وزارت اطلاعات در هر بخشی که می‌تواند پایگاهی برای کمین دشمن و ضربه زدن به نظام اسلامی قرار بگیرد، باید حضور داشته باشد و آن بخش را حوزه‌ی کاری خود بداند.
«نقش وزارت اطلاعات در تحقق اقتصاد مقاومتی» نکته‌ی دیگری بود که رهبر انقلاب مورد تأکید قرار دادند و گفتند: علاج برون‌رفت از مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتی است که کارهایی نیز در این زمینه آغاز شده است اما باید نتیجه‌ی کارها در عمل دیده شود.
ایشان همچنین بر نقش وزارت اطلاعات در برخورد و پیشگیری از مفاسد اقتصادی تأکید کردند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات گزارش جامعی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این وزارتخانه بیان کرد.
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری


ولنگاری فرهنگی،بی برنامه گی ونامشخص بودن هدف ومسیرهاست

 
فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز:
 
سرهنگ محبی پور گفت:ولنگاری یعنی بی‌برنامگی و نامشخص بودن هدف و مسیرهاست که ما بعد از ۳۷ سال از انقلاب اسلامی هنوز نتوانستیم به اهداف انقلاب دست یابیم.

به گزارش تنویر سپاه ناحیه ثارالله ،سرهنگ اسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز،در پاسخ به اینکه چرا مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ از واژه ولنگاری استفاده کردند؟ گفت: ما می‌توانیم دو واژه را تعریف کنیم یکی بی‌برنامگی در صورتی است که هدف و راه‌های رسیدن به هدف مشترک مشخص باشد و ممکن است با بی‌برنامگی کار به پیش رود و به هدف برسیم اما بسیار سخت است.
وی افزود: اما وقتی واژه ولنگاری استفاده می‌شود به معنی بی‌برنامگی و نامشخص بودن هدف و مسیرهاست که دقیقاً اکنون مشاهده می‌کنیم اهداف انقلاب اسلامی نظیر حفظ و کرامت شخصیت زنان و مردان و بهتر شدن شرایط اجتماعی، بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب اسلامی محقق نشده است و فرهنگ کار زندگی شخصی و اصولاً سبک زندگی ما دچار مشکل است و این نشان می‌دهد که ما هیچ برنامه‌ای نداشتیم و در برخی از زمینه‌ها مسیر را اشتباه هم رفتیم.

بخشی از هنر ما یک هنر مقدس دینی و ملی نیست

محبی‌پور با بیان اینکه امروز حتی سبک غذاخوردن ما نیز دچار تحول شده است، گفت: همچنین در عرصه هنر مشاهده می‌کنیم که بخشی از هنر ما یک هنر مقدس دینی و ملی نیست یک هنر کاملاً وارداتی که دارد به تمام هستی ما ضربه می‌زند یعنی ولنگاری فرهنگی.

ولنگاری فرهنگی یعنی چیزی فراتر از بی‌‌برنامگی فرهنگی
فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز با تصریح اینکه ما در مقابل دشمن هم نتوانستیم خوب صف آرایی کنیم، گفت: دشمن با دقت هرچه تمام در شبیخون فرهنگی و جنگ در مقابل ما قرار گرفته است اما ما نتوانستیم یک صف واحد تشکیل دهیم و این همان معنای ولنگاری فرهنگی است یعنی چیزی فراتر و چندین درجه منفی نسبت به بی برنامگی فرهنگی.
وی در تبیین راهکارهای رفع این مشکل گفت: مقام معظم رهبری در این موضوعات از عنوان قرارگاه استفاده می‌کنند یعنی باید جمعی که متولی کار هستند مثل مجموعه ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج اقشار مختلف و سازمان‌های مردم نهاد تحت یک مدیریت واحد از مسیرهای مختلف به سمت هدف واحدی حرکت کنند البته ممکن است در این وسط سلیقه‌ها متفاوت باشد اما هدف گم نمی‌شود.
محبی‌پور در پایان به فعالیت‌های فرهنگی شیراز نیز اشاره کرد و افزود: در شیراز فعالیت‌های فرهنگی مختلفی وجود دارد کار زیاد می‌شود اما آن تمرکز و مدیریت و وحدت فرماندهی وجود ندارد به همین دلیل در شیراز هم ولنگاری فرهنگی که نتیجه آن ولنگاری‌های اجتماعی در سطح شهر است را مشاهده می‌کنیم.

 


مراسم افتتاح ساختمان کانون بازنشستگان سپاه در استان فارس با حضور سرتيپ پاسدار غلامحسين غيب پرور فرمانده سپاه فجر فارس برگزار شد.
 

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با حضور آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان، سردار ابوالفضل گزنی جانشین فرماندهی سپاه فجر، مدیران و اصحاب رسانه و مطبوعات فارس از سوی سازمان بسیج رسانه استان فارس برگزار شد.
 

 
مسئول بسیج سازندگی سپاه عشایر فارس خبر داد:
 
سرهنگ پاسدار محمدی گفت: سپاه عشایر فارس در سال جاری بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات به بسیجیان عشایر استان پرداخت می کند.

به گزارش تنویر، سرهنگ پاسدار سعدی محمدی مسئول بسیج سازندگی سپاه عشایر فارس با بیان اینکه در طرح های اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه به صنایع در اولویت بسیج قرار بگیرد، گفت: یکی از دغدغه های سپاه پاسداران و بسیج در موضوع اقتصاد مقاومتی اشتغالزایی و راه اندازی واحد های تولیدی زود بازده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات 30 میلیون تومانی بسیج با نرخ 16 درصد به طرح های اقتصاد مقاومتی پرداخت می شوند، گفت: این تسهیلات به طرح های اقتصادی و تولیدی نظیر پرورش دام سبک و سنگین، پرورش زنبور عسل، پرورش قارچ، پرورش مرغ و صنایع تبدیلی اختصاص یافته اند.

وی با بیان اینکه سپاه عشایر فارس در سال جاری بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات به بسیجیان عشایر استان پرداخت می کند، گفت: بسیجیان برای دریافت این تسهیلات با همراه داشتن طرح اقتصادی به حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج عشایر استان فارس مراجعه نمایند.


 
با حضور جانشین فرماندهی سپاه فجر در فرودگاه شهید دستغیب،
 
شهید پاسدار علی نظری زاددۀ بخش کردیان جهرم و از رزمندگان تیپ‌ المهدی(عج) این شهرستان بود که در دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) در سوریه به شهادت رسید.

به گزارش تنویر، مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام) علی نظری با حضور جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز برگزار شد.

 

 
 
مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید مدافع حرم در شیراز برگزار شد

 

شهید پاسدار علی نظری زاددۀ بخش کردیان جهرم و از رزمندگان تیپ‌ المهدی(عج) شهرستان جهرم بود که در دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) در سوریه به شهادت رسید.

مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید مدافع حرم علی نظری با حضور سردار ابوالفضل گزنی جانشین فرماندهی سپاه فجر، سردار دانشمندی فرمانده لشکر 19 فجر، علی القاصی مهر رییس کل دادگستری استان و آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز برگزار شد.

 

مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید مدافع حرم در شیراز برگزار شد

 

پیکر مطهر شهید نظری پس از انتقال به شهرستان جهرم با حضور باشکوه مردم مومن و شهیدپرور این شهرستان تشییع خواهد شد.

 


مراسم تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام) با حضور سردار غیب پرور و سردار دانشمندی برگزار شد.

به گزارش تنویر، سرتيپ پاسدار غلامحسين غيب پرور فرمانده سپاه فجر فارس در حاشیه آیین افتتاح ساختمان جدید کانون پیشکسوتان سپاه در استان فارس از خانواده های شهدای مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام) تجلیل نمود.

 

تجلیل فرمانده سپاه فجر از خانواده های شهدای مدافع حرم
 
 

سرهنگ پاسدار داریوش کنعانی مسئول کانون پیشکسوتان سپاه استان فارس در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی تنویر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان فارس گفت: استان فارس با تقدیم 15 هزار شهید نقش تاثیرگذاری در دفاع از انقلاب اسلامی ایفا نموده و این خط دفاع از ارزش های  انقلاب اسلامی همچنان در عرصه های مختلف نظیر دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) ادامه دارد.

وی خاطرنشان نمود: در این مراسم که با هدف تجلیل از پیشکسوتان سپاه پاسداران، ایثارگران و خانواده های شهدای مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام) در استان فارس برگزار شده است از خانواده های شهیدان هدایت الله غلامی، شهریار چارستاد و محسن ماندنی با حضور سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر و سردار دانشمندی فرمانده لشکر 19 فجر تجلیل بعمل خواهد آمد.

 

فرمانده سپاه فجر فارس در آیین افتتاح ساختمان جدید کانون پیشکسوتان با بیان اینکه آمریکایی ها فقط به یک چیز راضی می شوند و آن زمانی است که از اسلام و انقلاب دست برداریم، گفت: ملت ایران دلداده اهل بیت (علیهم السلام) هستند، بر سر هر چیزی شاید معامله کنند اما بر سر دین و مذهب معامله نخواهند کرد، ملت ایران امکان ندارد دست از اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بردارند.

وی با بیان اینکه تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در عالم کاملا مشهود است گفت: نمونه ای از خط ولایتمداری و تاثیر انقلاب اسلامی را در حماسه آفرینی مدافعان حرم اهل بیت (علیهم السلام) در سوریه مشاهده می کنیم، امروز در در سوریه رزمندگان سوری، عراقی، افغانی و پاکستانی مقلد رهبر انقلاب هستند و به عشق انقلاب اسلامی با جبهه کفر می جنگند.

سردار غیب پرور با اشاره به ایثارگری شهدای مدافع حرم و خانواده هایشان گفت: افراد نمک به حرامی که حقوق های نجومی می گیرند و به مردم ظلم می کنند میز و صندلی مدیریت را از صدقه سر شهدا دارند، بین این افرادی که به مردم ظلم می کنند با شهدا تفاوت بسیار زیادی وجود دارد، مراقب باشیم در پیچ و خم زندگی گُم نشویم، از معضلات نباید نااُمید شویم و برای حفظ انقلاب اسلامی هم باید تلاش کنیم، روز قیامت " يوم الحسرة " است خدا کند آن روز اهل حسرت نباشیم.

شرح کامل این مراسم را اینجا بخوانید.

 


فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز در همایش دختران افتاب شیراز:
 
سرهنگ محبی پور گفت:در دین اسلام جایگاه دختران ملاک برتری تقوا و پرهیزگاری که موجب تلاش برای بهتر شدن می‌شود.


به گزارش تنویر سپاه ناحیه ثارالله ،سرهنگ پاسداراسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز در همایش دختران افتاب که به همت موسسه فرهنگی واجتماعی سپاه ثارالله در تالار حافظ برگزار شد گفت: در جهت تکریم از مقام دختران تلاش کردیم تا همایش گرامیداشتی را برای کسانی که برای سرافرازی میهن اسلامی‌مان تلاش می‌کنند، برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه با محوریت بسیج، مؤسسه‌ فجر ثارالله(ع) شیراز راه‌اندازی شده است که متولی اجرای این برنامه است، گفت: متأسفانه یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم عدم بانک اطلاعاتی جامع از نخبگان جامعه اعم از زن و مرد و دختر و پسر است و هر کدام از ادارات به طور جداگانه از نخبگان خود تجلیل می‌کند لذا ما تصمیم گرفتیم  امسال این حرکت جمع‌آوری اطلاعات بانک اطلاعاتی نخبگان را آغاز کنیم.

سرهنگ محبی‌پور با بیان اینکه دختران برگزیده در شهر شیراز زیاد هستند اما در این مراسم از ۵۰ نفر از نخبگان تجلیل خواهد شد، گفت: حدود نیمی از جمعیت ما را دختران تشکیل می‌دهند لذا مگر می‌توان برای آبادی کشورمان از آنان غافل بود.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز اظهار کرد: در دین اسلام جایگاه دختران و زنان مشخص است و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و حتی امروز در سطح دنیا مشاهده می‌کنیم وقتی که سخن از دختران برگزیده به میان می‌آید، به آنان به عنوان یک کالا نگاه می‌کنند و ملاک را زیبایی‌های ظاهری قرار می‌دهند در حالی که در دین اسلام ملاک برتری تقوا و پرهیزگاری که موجب تلاش برای بهتر شدن می‌شود.

وی گفت: ما در انتخاب دختران برگزیده هیچگاه به ظواهر آنان حتی انتخاب حجاب برتر یعنی چادر توجه نکردیم بلکه با توجه به ویژگی‌های رفتاری و درخشش آنان در سطوح گوناگون توجه کردیم.

بنا بر این گزارش، در این مراسم از ۵۰ نفر از دختران نخبه و برتر شیراز در رشته‌های علمی، مذهبی، قرآنی، فرهنگی، ورزشی و غیره تجلیل شد که زهرا عسکری خبرنگار ایکنا به عنوان دختر برتر از صنف خبرنگاران نیز معرفی و تجلیل شد.
فهیمه کشاورز، دانشگاه شیراز، نخبه علمی
نجمه چاره، خانه محلات، نخبه علمی ـ پژوهشی
مرجان خجسته فرد، کتابخانه‌ها، کتابدار و پژوهشگر
مریم رستمی، مدرس دانشگاه علمی ـ کاربردی، تألیف کتاب فیزیک مکانیک
محدثه فروتن حقیقت، صنایع دستی، نشان علمی مرغوب
طاهره فیروزیار، هیئت علمی جوان دانشگاه و دکترای داروسازی
بهاره قاسمی، پرستار نمونه کشوری
سحر ایزدی، پرستار نمونه اورژانس کودک
نجمه السادات موسوی، پژوهشگر نمونه طلاب
مریم همایونی، هنرمند برگزیده کشوری خوشنویسی
لیلا منصوری، هنرمند برگزیده کشوری
ستاره روشن، کارآفرین برتر صنایع دستی و بازرگانی
فاطمه نامجو، پلیس نمونه، حافظ کل قرآن
سعیده حسینی، شرکت دانش بنیان
مریم نوروزی، رتبه عالی جشنواره ابوریحان بیرونی
نازنین ابوالوردی، نابینا و ناشنوای مطلق
کیمیا مکاره چی، برگزیده خوارزمی انیمیشن، مخترع جوان
فرانک پرتوآذر، مسابقات ورزشی
الناز جعفری، عکاس برتر استانی و کشوری
حمیده جلالی، رتبه اول و دوم کشوری در رشته ترتیل
ستاره درافشانیان، حافظ ده جزء قرآن، دکترای اقتصاد، خادم شاهچراغ(ع)
طیبه فتحی، مقام اول کنکور نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری
فاطمه کاظم‌زاده، نفر برگزیده المپیاد جهانی زیست
مریم خلفی، حافظ کل قرآن
شیوا اژدری، برگزیدگان مسابقات علمی و عملی کشوری، پویانمایی
کیمیا کتونی‌زاده، مقام اول کشوری جشنواره خوارزمی در رشته معماری
مهسا نیاکان، دیپلم افتخار فنی و حرفه‌ای
سمیرا ارم، مدال طلای لیگ کشوری در رشته تپانچه بادی
سمیه آهنگران، دانشجوی دکترای فقه و حقوق بین‌الملل، استاد حوزه و دانشگاه
سمیه رضایی، دکترای ادبیات و نویسنده و شاعر
راضیه پیوسته، نیوکونگ‌فو مقام‌ اول کشور در سال‌های ۸۹، ۹۰، ۹۲، ۹۴ و ۹۵
فاطمه اسکندری، فرزند شهید اسکندری
سمیه زنده‌دل، فرزند شهید، مسئول دفتر شهرداری شیراز
زهرا رجب‌زاده، دندانپزشک و رتبه اول دانشگاه در رشته مفاهیم و سیره معصومین(ع)
زهرا منتصری، رتبه دوم در دانشگاه شیراز و سرگروه صالحین دانشجویان
آناهیتا رستاخیز، مقام کشوری در مسابقات احکام و قرآن، مقام استانی و کشوری در جشنواره قرآن و عترت
محبوبه حسینی، دانشجوی نمونه دانشگاه شیراز
ملیکا فرزاد، مقام اول کشوری نقاشی
گلاره مرادیان، مقام اول کشوری صنایع دستی
زینب سپهرتاج امیرسالاری، مقام اول کشوری جشنواره خوارزمی در رشته معماری
زهره مسعودی، دو سال پیاپی شرکت و سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی تحلیل پوشش داده
زهرا عسکری، فعالیت در فضای رسانه‌ای استان فارس
زهرا نیکنام، مقام اول کشوری کاراته سال ۹۳، مقام دوم کشوری کاراته سال ۹۴
زهرا سلیمان‌زاده، معلم نمونه کشوری
مهین گنویی‌زاده، مقام کشوری علمی و پژوهشی
زهرا زارع صحراکار، مقام کشوری علمی
فاطمه فرود، کارشناس ارشد روانشناسی، مستندساز
سمینه صنوبرنیا، دانشجوی نمونه

گفتنی است در پایان برنامه در استانه هفدهم مرداد روز خبرنگار تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه سپاه وبسیج  ناحیه ثارالله (ع)بود که بهمن پگاه راد خبرنگار روزنامه خبرجنوب وعبدالغفور مصطفایی خبرنگار خبرگزاری فارس وزهرا عسکری خبرنگار خبرگزاری ایکنا (قرانی) به نمایندگی از سایر خبرنگاران این حوزه تقدیر به عمل امد.


ُسرهنگ پاسدار محبی پور فرمانده سپاه ناحیه ثارالله به اتفاق اصحاب رسانه فارس همزمان با روز خبرنگار با حضور در گلزار شهدای شیراز ضمن گلباران قبور با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.

مروری بر سیر حضور داعش در عراق؛
 
تروریست‌های داعش که با ورود ناگهانی به عراق، ماهها توازن وحشت و قدرت را در دست خود نگه داشته بودند، این روزها مناطق تحت تسلط خود را یکی پس از دیگری از دست می‌دهند.

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج به نقل از خبرگزاری فارس، گروه تروریستی داعش در سال 93 توانست با اشغال و تثبیت مواضع در استان الرقه و بخش‌های وسیعی از استان دیرالزور سوریه به سوی مرزهای عراق پیشروی کند.

عناصر تروریستی داعش با همکاری برخی مقامات فاسد عراقی توانستند در بهار 93 موصل مرکز استان نینوی را اشغال کنند و در ادامه نیز استان‌های صلاح الدین، دیاله و الانبار را اشغال کردند و توانستند به مرزهای استان بغداد نزدیک شوند.

به گزارش بین‌الملل فارس، در حالی که اوضاع میدانی نشان می‌داد وضعیت به سود تروریست‌ها در جریان است و هر لحظه امکان سقوط بغداد وجود دارد، آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر با صدور فتوایی از مردم عراق خواست با تشکیل بسیج عمومی به ارتش کمک کنند.

در همین مقطع زمانی مستشاران نظامی ایران با درخواست رسمی دولت عراق وارد عمل شدند و نقش ویژه‌ای در حفظ یکپارچگی این کشور ایفا کردند.

با وجود این که تروریست‌ها حتی از طریق استان دیاله به مرزهای کشورمان هم نزدیک شده بودند اما تشکیل بسیج عمومی در عراق توانست وضعیت میدانی را در دو سال 180 درجه تغییر دهد.

در دو سال گذشته، بسیج مردمی علاوه بر آزادسازی بیش از 90 درصد استان‌های صلاح الدین، الانبار، دیاله، کنترل 19 شهر بزرگ و راهبردی دیگر را از دست تروریست‌ها خارج کردند.

آزادسازی شهرهای آمرلی، جرف الصخر، جلولاء، السعدیه، المقدادیه، الدور، العلم، تکریت، فلوجه، الرمادی، بیجی و دیاله تعدای از این شهرهای آزادسازی شده هستند.

نیروهای بسیج مردمی عراق همچنین موفق شده‌اند علاوه بر تامین امنیت حرم‌های مطهر ائمه در سامرا و کاظمین، تعداد زیادی از پالایشگاه‌ها و چاه‌های نفتی را بازپس بگیرند که پالایشگاه بیجی و چاه‌های نفتی صلاح‌الدین نمونه‌هایی از آن است.

 

اندازه بزرگتر نقشه اینجا    

 

به گزارش فارس، در مجموع این عملیات‌ها، نیروهای بسیج مردمی تاکنون 4 هزار شهید تقدیم کرده‌اند.

پاکسازی صدها روستا در استان‌های مختلف و آزادسازی بیش از 20 هزار کیلومتر مربع از مناطق اشغال شده بخشی دیگری از دست آوردهای نیروهای بسیج مردمی عراق است.

با وجود فشار آمریکا، دولت عراق پاکسازی مناطق شمالی استان صلاح الدین و بخش‌های تحت اشغال تروریست‌ها در استان های الانبار و کرکوک ( شهر راهبردی الحویجه) را در دستور کار قرار داده است.

نیروهای کرد هم علاوه بر پاکسازی شهر سنجار در شمال استان عراق، خط دفاعی مستحکمی در مقابل تروریست‌ها در استان‌های «دهوک» و «اربیل» ایجاده کرده‌اند.

تحوات میدانی عراق نشان می‌دهد نیروهای مسلح این کشور آزادسازی استان نینوا، بزرگترین پایگاه عناصر تروریستی داعش در این کشور را در دستور کار قرار داده‌اند و در آینده نزدیک باید شاهد عملیات نیروهای عراقی در این استان باشیم.

در عین حال برخی کارشناسان معتقدند نیروهای عراقی باید در گام نخست مناطق اشغال شده در شمال استان الانبار و مرزهای سوریه را آزاد کنند تا تروریست‌ها فرصت مجدد برای حمله به عراق نداشته باشند.

 نقشه ذیل مناطق تحت کنترل دولت عراق، نیروهای کرد و گروه تروریستی داعش را نشان می دهد؛ موصل آخرین پایگاه تروریست‌ها در عراق است و همچنان بخش‌های از استان‌های صلاح الدین، الانبار و کرکوک در اختیار گروه تروریستی داعش قرار دارد.

 

 


 
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ثارالله (ع)
 
حجت الاسلام مصطفوی گفت: سربازان وبسیجیان امام راحل (ره) اجازه نخواهند داد آرمانهای امام وانقلاب اسلامی وشهدا واصل مترقی ولایت فقیه از حلقوم پلید سکولارها پایین برود.

به گزارش تنویر سپاه ناحیه ثارالله (ع) ، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم مصطفوی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ثارالله (ع) با اشاره به اینکه فائزه هاشمی (دختر ساختار شکن!!) گفته است ((حکومت ، دینی نباشد بهتر است ،با حکومت دینی موافق نیستم حکومت دینی ارزشها را ازبین می برد و...))

 گفت:اولا، این سخنان از این دختر ساختار شکن بعید نبوده  وغیره منتظره هم نیست.

ثانیا:این اظهار نظر آخرین مرز بندی با نظام است، چون این سخنان از نقد وانتقاد مسئولین نظام فراتر رفته ، نفی حاکمیت نظام دینی و مقابل بنیانگذار نظام اسلامی حضرت امام خمینی( ره) ایستادن است.

ثالثا: آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از ستونهای انقلاب ونظام اسلامی،اگر با این پلشت گویی ها وپلشت خواهی ها موافق نیست ،از طرف دیگر هم قدرت کنترل ندارد باید برائت بجوید.زیرا اگر اظهارات فائزه مورد توجه رسانه ها قرار می گیرد در واقع  اصلی ترین هویت فائزه هاشمی به خاطراین است که دختر یک رجل سیاسی به نام اقای هاشمی رفسنجانی  می باشد ، والا فائزه به معنای فائزه نه علمی دارد ،نه جایگاهی دارد ،نه حرف جدیدی دارد .چه بسا افرادی که از نظر علمی از ایشان موجهه تر وعالم ترند ، اما مانند فائزه افکار وآراء آنها مورد توجه رسانه ها وافکار عمومی قرار نمی گیرد. ولذا آقای هاشمی رفسنجانی باید نسبت به رفتار دخترش سکوت نکند باید صریح وجدی برائت جوید.

رابعا: حرف های فائزه ،از همه بیشتر آبرو وجایگاه پدرش به عنوان یکی از حاکمان حکومت دینی را دچار خدشه می کند!!.

وی افزود: اصولا یکی از وظایف دین اداره امور مردم وجامعه است. دین هم برنامه برای امور فردی  وهم برای امور اجتماعی دارد . اقامه دین وحدود االهی از وظایف پیامبران صاحب شریعت می باشد ومی فرماید: اقیموا الذین یعنی دین را بپادارید وخیمه دین را بپا دارید.

سربازان وبسیجیان امام راحل (ره) اجازه نخواهند داد آرمانهای انقلاب اسلامی از حلقوم پلید سکولارها پایین برود

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه ثارالله (ع) در پایان صحبت هایش گفت:سربازان وبسیجیان امام راحل (ره) اجازه نخواهند داد آرمانهای امام وانقلاب اسلامی وشهدا واصل مترقی ولایت فقیه از حلقوم پلید سکولارها پایین برود.